Pazar , Eylül 27 2020
Genel paylasimlarinizi ve sorularinizi buraya yazabilirsiniz...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293083  gönderen Piaventi
 30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293099  gönderen Ugurulgenn
 30.07.2019 - 15:24:34
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.
Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293100  gönderen Piaventi
 30.07.2019 - 15:27:06
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 15:24:34
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.
Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Kullanıcı avatarı

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293119  gönderen dryvzslm
 30.07.2019 - 16:16:26
BENCE DE
Kullanıcı avatarı

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293121  gönderen dr_sinaps
 30.07.2019 - 16:35:15
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 15:27:06
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 15:24:34
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.
Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Bilgisayar mühendisliği fakültesinde bilgisayar öğrenmeye çalışırken ekstradan bin tane gereksiz şey öğrenmek zorunda kalırsınız. Onun yerine bilge adam vb. profesyonel eğitim kurumlarından eğitim almayı deneyebilrsiniz. Sadece youtube sayesinde bile inanılmaz gelişim kaydedebilirsiniz ama yine de bilge adam gibi kurslar daha düzenli olur.

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293123  gönderen Ugurulgenn
 30.07.2019 - 16:38:42
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 15:27:06
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 15:24:34
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.
Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Çok lagaluga yapıyorsun tıpı seven adamın halk saglıgında işi ne hasta bakmayı sevmıyormus sen bı psıkıyatrıye gorun bence 30 yasına gelmıssın ama hala bazı şeyler oturmamış sende

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293151  gönderen Piaventi
 30.07.2019 - 18:43:28
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 16:38:42
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 15:27:06
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 15:24:34

Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Çok lagaluga yapıyorsun tıpı seven adamın halk saglıgında işi ne hasta bakmayı sevmıyormus sen bı psıkıyatrıye gorun bence 30 yasına gelmıssın ama hala bazı şeyler oturmamış sende
bazen bazı doktorları (dr olduğunuza bile inanamıyorum ya hani derler ya bala g.te) gorunce insan hastalara az da olsa hak veriyor ne kadar kabasınız ve olaylara yaklasımınız iğrenc. siz de bir gun bi hasta yakınından siddet gorurseniz haksız yere siz de hs gibi bolumler yazarsınız umarm yasamazsınız tabi boyle bir sey (neden hala iyi dilekte bulunuyorsam adamın yaklasımı belli). psikiyatriye gorunmesi gereken kesinlikle sizsiniz.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293153  gönderen Piaventi
 30.07.2019 - 18:49:16
dr_sinaps yazdı:
30.07.2019 - 16:35:15
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 15:27:06
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 15:24:34

Fikir karmaşası yasıyorsun galıba bu nasıl bı celıskıdır :)
yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Bilgisayar mühendisliği fakültesinde bilgisayar öğrenmeye çalışırken ekstradan bin tane gereksiz şey öğrenmek zorunda kalırsınız. Onun yerine bilge adam vb. profesyonel eğitim kurumlarından eğitim almayı deneyebilrsiniz. Sadece youtube sayesinde bile inanılmaz gelişim kaydedebilirsiniz ama yine de bilge adam gibi kurslar daha düzenli olur.
biraz arastırayım hocam tsekkurler.

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4293169  gönderen Ugurulgenn
 30.07.2019 - 19:41:04
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 18:43:28
Ugurulgenn yazdı:
30.07.2019 - 16:38:42
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 15:27:06

yoo seviyorum tıbbı ama bilgisayar okumak da istiyorum o isi yapacağımdan değil sadece merak ettğm icin tıbbı cok seviyorum ama gunumuz turkıyesinde hsta bakmak istemedğmden hsdeyim celiski yok sadece sistemden memnun değilm bir de bilgisayarı merak ediyorm bitirmesem de okumak istiyorm bu kdr.
Çok lagaluga yapıyorsun tıpı seven adamın halk saglıgında işi ne hasta bakmayı sevmıyormus sen bı psıkıyatrıye gorun bence 30 yasına gelmıssın ama hala bazı şeyler oturmamış sende
bazen bazı doktorları (dr olduğunuza bile inanamıyorum ya hani derler ya bala g.te) gorunce insan hastalara az da olsa hak veriyor ne kadar kabasınız ve olaylara yaklasımınız iğrenc. siz de bir gun bi hasta yakınından siddet gorurseniz haksız yere siz de hs gibi bolumler yazarsınız umarm yasamazsınız tabi boyle bir sey (neden hala iyi dilekte bulunuyorsam adamın yaklasımı belli). psikiyatriye gorunmesi gereken kesinlikle sizsiniz.
Ben zaten halk saglıgı ıstıyorum onun ıcın calısıyorum ama ortada tıpı sevıyorum dıye gezmıyorum halk saglıgı bi kacıstır ve ıyıkı de vardır bız tıpı sevmeyenler ıcın sevenler go dahılıye 👍
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4338018  gönderen yömisan
 21.12.2019 - 19:49:21
Piaventi yazdı:
30.07.2019 - 14:44:43
ben tıp fakültesini bitireli 5 yıl oldu asistanlığımın 3. yılındayım tıbbı bırakmayı hic dusunmedim. isteyerek girmemistim ama sonradan cok sevdim ve hic bırakmak aklıma gelmedi hatta cerrahi brans isterdim okurken neyse simdi hsdeyim(halk sağlığı-huzur) ama bu sene oss ye girip 2. oğretim bilgisayar muhendisliği okumak istiyorum. okuyamasam da bıraksam bile sonra belki bi sekilde afla donerim. hala elim keske daha once okurken deneseymisim oss yi yazmaya varmıyor yani tıbbı ne kdr sevdiğimi siz düsünün. ama egede tıp ve bilg muh cok yakın ve gecerken ruhumu orda bırakırdım. :( simdi tekrar denemek istiyorum yas 30 ama bkalm.
Hocam hiç düşünmeyin bile başlayın, gençler artık iki ünv. Birden okuyorlar. Lisans bitirip beğenmeyip başka bölüm okıyprlar. Ben de açık öğretim okuyorum. Değişikliklere açık olmak gerek. Eski nesiller ne kadar tutucularmış her şeye karşılar, kendileri gibi insanları tek düzeliğin mutsuzluğun içine çekmeye çalışıyorlar. Yeni nesil çok farklı bu konuda. Kendi hayatım kimse karışamaz modunda yaşıyorlar.Siz istedikten sonra gerisinin hiç bi önemi yok.

Re: tıp fakültesini bırakmak istiyorum

 #4346070  gönderen dynamite
 21.01.2020 - 09:42:48
Belki buraya girip de bunu okuyan olur.
Bakın bu meslekte baya bir zaman geçirdim. Şundan emin olun ki abartısız tıp okuyanların en az yüzde 70 i mutsuz bir durumda. Yani yaptığı işten zevk almıyor. Fakat bunların büyük bir çoğunluğu gerek para gerek kariyer gerekse saygınlık kazanmak amacı ile bu rahatlıkla tolere edebiliyor. Zaman geçtikçe de verilen emeğe acıyıp bu uğurda kendilerine bir yol seçiyorlar. Kimi klinik kimi temel bilimlere yöneliyor. Bir şekilde uzman olan yada pratisyen olup hayatlarını idame ettirenler var. Bir de belli bir süre sonunda her şey otomatiğe bağlanıyor ve ömrün sonuna geliniyor
Buraya kadar yazdıklarım çok önemli değil Bundan sonra yazacaklarım önemli.
Bir şeyi denemeden bilemezsiniz. Tıp fakültesini çoğu kişi isteyerek seçmiyor. Bunda hemfikiriz. Fakat bazı insanlar var ki inanın hekimlik konusunda asla başarılı olamayacaklari belli olur. İşte bunun ayrımını yapacak olan kişinin kendisidir.
Hiçbir zaman geç değildir.
Her sene bir öncesine göre daha maximum olacaktır
Yani seviyorsanız daha sevecek nefret ediyorsanız daha nefret ediyor olacaksınız

İlk sene okunan şeylerin dogrusu tıp ile pek de alakası yoktur. Gerek tibbi biyoloji gerek biyokimya gerekse de anatomi hatta fizyoloji. Çok mu marjinal oldu Hayır elbette bunlar tıbbın temelidir. Bahsettiğim şey bu değil.
Mesela fizyolojiyi ele aldığımızda (ki tıbbın belki de en temel dispilinidir) insan ile muhatap olmazsınız teorik bilgileri görür bunda başarı sağlayabilirsiniz. Fizyolojiden zevk de alabilirsiniz ancak bu her zaman iyi bir doktor olacağınız anlamına gelmez

Burada şunu özellikle belirtmek istiyorum. Sizin muhataplarınız insanlar olacaktır. Bazı meslekler insan muhatapli bazı meslekleri data muhatapli şekilde dizeyn edilmiştir.
Mesele mühendisliğin çoğu için muhatap datalardir
Öğretmenler için muhatap insanlardır.
Doktorlar için muhatap insanlardır
Her türlü temel bilimler için muhatap datalardir
Hukuk mesleklerinin çoğu için muhatap insanlardır

Sizin kendinize temelde şu soruyu sormanız lazım. Ben kimlerle mutlu oluyorum?
İnsanlarla mi.
Sayilar kitaplar projelerle mi.
Topluluktan mi hoşlanırım.
Yalnızlıktan mi zevk alırım.

Olabilir hayatta her şey insan içindir. Acı da mutluluk da sevgi de nefret de...
Bunlardan hiç biri ne bizi yok eder nede insan olmaktan çıkararak bizi yüceltir. Demek istediğim vereceğiniz kararlardan korkmayın tartin bicin ve karar verin. Bugün hiçbir zaman geç değildir fakat yarın geç olabilir

Özetle tavsiyem preklinikte iseniz böyle bir kararı (devam yada tamam) vermeden önce bir yaz tatilinde fakültenizin hastanesine uğrayın utanmayın sıkılmayın. Abi abla diyerekten bir dahiliye polikliniğine yada servisine yada genel cerrahiye yada ameliyathaneye yada bir acil servise gidin. Gününüzü hatta haftalarınızı burada geçirin Üç aşağı beş yukarı hayatınızın geri kalanı bu tür ortamlarda geçecek. Bu size gerçekten iyi bir deneyim ve tecrübe kazandıracaktır

Edit:Uzun bir yazı olmadı fakat yer yer bağlamdan kopmuş olabilirim. Çok şey yazmak istiyorum. Yazsam kitap olur. Sorusu olan olursa cevaplarım. Bu yazıyı da böylece mazur görün.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11