Doktorca Haberin Adresi...
Kullanıcı avatarı

Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637614  gönderen tuskurusu
 10.06.2022 - 08:45:35
Önce korona şimdi de kanser aşısı! Uğur Şahin ve Özlem Türeci’den büyük başarı

Koronavirüs salgını dünyanın üzerine kâbus gibi çöktüğünde Pfizer ile birlikte bir aşı geliştirerek milyonlarca insanın hayatını kurtaran BioNTech'in kurucuları Özlem Türeci ve Uğur Şahin bir kez daha tüm dünyaya umut aşıladı. Ülkemizin gurur kaynağı bilim insanları bu kez de kanseri alt edecek bir başarıya imza attı…

Pfizer aşısının arkasındaki uzmanlar, uzun vadeli bağışıklık tepkisini artırabilecek kişiselleştirilmiş bir pankreas kanseri tedavisi üzerindeki çalışmalarını tamamladılar. Pfizer/BioNTech'in Covid aşısının arkasındaki mucitler, pankreas kanserinin geri dönmesini durdurmak için Covid-19 aşısındaki aynı teknolojiyi kullandılar.

Her hasta için özel olarak hazırlanan aşı, bağışıklık sistemini tümör hücrelerine saldırması ve hastalığı başarılı bir şekilde uzak tutması için kullanılacak.

Pfizer-BioNTech Covid-19 aşısının arkasındaki isimler Özlem Türeci ve Uğur Şahin, pankreas kanseri hastaları için geliştirdikleri aşı hakkında konuşmak üzere New York'taki doktorlarla bir araya geldi.

Türünün ilk örneği olan klinik çalışmasının I. Aşama sonuçları, bu hafta sonu Amerikan Klinik Onkoloji Derneği'nin (ASCO) Chicago'daki yıllık konferansında sunuldu.

Resim

Pankreas kanseri genellikle bu tür ölümcül tümörler için çok belirleyici olduğu için bulguların tedavisi diğer zor tedavi olan kanserler için yeni bir umudun habercisi olacak.

Birleşik Krallık'ta her yıl yaklaşık 10 bin 500 yeni pankreas kanseri vakası ortaya çıkıyor. Ancak hastaların sadece dörtte biri bir yıl veya daha uzun süre hayatta kalıyor.

Araştırmacılar, bu son teknolojiyle üretilen aşının diğer kanserlerde kullanılmasının önünün de açık olduğunu söylüyor.

Bu yılın başlarında "kansere karşı savaş" ilan eden Sağlık Bakanı Sajid Javid, kanser aşıları gibi yenilikçi tedavilere yatırım yapma sözü vermişti.

Bu yeni araştırma, bu tür aşıların, hükümetin 10 yıllık kanser planı kapsamında önümüzdeki on yılda NHS'de (Ulusal Sağlık Sistemi) bulunabileceğine dair umutları artırıyor.

New York'taki Memorial Sloan Kettering Kanser Merkezi'nin baş araştırmacısı Dr. Vinod Balachandran aşıyla ilgili olarak şunları söyledi:

"Diğer bazı immünoterapilerin aksine, bu mRNA aşılarının pankreas kanseri hastalarında bağışıklık tepkilerini uyarma yeteneği var gibi görünüyor. Bu yüzden çok heyecanlıyız ve erken sonuçlar bir bağışıklık tepkiniz varsa daha iyi bir sonuca sahip olabileceğinizi gösteriyor."

Resim

18 AY SONRA KANSERDEN KURTARIYOR

Pankreas hastalarının yaklaşık yüzde 20'si ameliyat için uygundur, ancak yalnızca küçük bir alt grup uzun vadede hayatta kalmayı başarır. Araştırmacılar, bu hastaların tümörlerini analiz ederek, çok sayıda bağışıklık hücrelerine, özellikle de vücudu enfeksiyondan koruyan ve kanserle savaşmaya yardımcı olan T hücrelerine sahip olduklarını keşfettiler.

Tüm pankreas kanseri vakalarının yaklaşık yüzde 90'ını oluşturan pankreas duktal adenokarsinomlu (PDAC) yirmi hasta, deneme için kullanıldı.

Bu hastalar kanseri çıkarmak için ameliyat edildiler ve 72 saat sonra tümör örnekleri, damardan verilen kişiselleştirilmiş aşılarını formüle etmek için Almanya'daki BioNTech'e gönderildi.

Hastalar ayrıca tepkilerini artırmaya yardımcı olmak için immünoterapi de aldı.

Aşılar, vücudun hücrelerine bir bağışıklık tepkisini tetikleyecek bir protein yapmayı öğretmek için tümörden alınan bir parça mRNA, yani genetik kodu kullanıyor.

Bu teknik, Pfizer-BioNTech'in Covid-19 aşısında kullanılan teknolojinin aynısı.

Vücut daha sonra bu kanser hücrelerinin aslında yabancı olduğunu öğreniyor ve kanser geri dönerse bu hücreleri bulup öldürmek için T hücrelerini gönderiyor.

On altı hasta, ameliyattan dokuz hafta sonra dokuz aşı dozunun ilkini aldı ve bunların yarısı önemli bir bağışıklık tepkisi üretti.

18 ayda, sekiz hastanın tümü kansersiz hale geldi, bu da uzmanlara, aşı tarafından aktive edilen T hücrelerinin kanserin tekrarını durdurduğunu düşündürdü.

Ancak aşıya yanıt vermeyen sekiz hastadan altısı, kanserlerinin bir yıl sonra geri döndüğünü gördü. Araştırmacılar hala grubun yarısının neden yanıt vermediğini araştırıyorlar.

Resim

HASTALARIN DOKUZ DOZ AŞIYA İHTİYACI VAR

BioNTech'in kurucu ortağı ve baş sağlık görevlisi Prof. Özlem Türeci, PDAC'li hastaların sadece yüzde beşinin tedaviye yanıt verdiğini söyledi.

Türeci açıklamasında “Kanser aşılamasında uzun süredir devam eden araştırmamızdan yararlanarak bu zorluğun üstesinden gelmeye kararlıyız ve bu tür tedavi edilmesi zor tümörlerin [sic] tedavisinde yeni bir çığır açmaya çalışıyoruz” dedi.

BioNTech'in kurucuları Dr. Türeci ve eşi Dr. Uğur Şahin, geçen yıl The Telegraph'a kanser için mRNA aşılarının önümüzdeki beş yıl içinde bulunabileceğine inandıklarını söylemişti.

Dr. Balachandran, hastaların dokuz doz aşıya ihtiyaç duyduğunu, çünkü koronavirüs gibi bir patojenin aksine kanserin “bir anlamda kendi kendine” olduğunu ve vücudun bir parçası haline geldiğini açıkladı.

“Bağışıklık sistemlerimiz, kendi dokularımıza saldırmamak için oluşmuştur.” diyen Balachandran bağışıklık sistemini kanserle savaşmak için eğitmenin daha yüksek dozlarda aşıya ihtiyaç duyduğunu belirtti.

İngiltere Pankreas Kanseri araştırma başkanı Dr Chris MacDonald, aşının "en ölümcül ve yaygın kansere karşı hayati yeni bir silah" olabileceğini söyledi.

Resim

MacDonald, denemenin küçük örneklem büyüklüğüne rağmen şunları söyledi:

“Bu kadar uzun süredir yeterince ilerleme sağlanamayan bir kanserde bu ilerlemeyi görmek gerçekten heyecan verici.”

Araştırmacılar şimdi daha büyük bir hasta grubunda denemeyi tekrarlamayı planlıyorlar.

Kaynak: Hürriyet
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637672  gönderen Drmerry
 10.06.2022 - 16:31:39
Covid 19 aşısının arkasında Özlem Türeci ve Uğur Şahin değil Katalin Kariko vardı aslında. Türeci ve Şahin her aşamada sermaye sahibi olarak aşının gayet önündelerdi pandemi boyunca. Bizim gazeteler hala türk mucitler arabeski yapma derdinde. Bir şeyin de bilimsel olarak aslını yazabilseler şaşarım.
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637713  gönderen DrNath
 10.06.2022 - 20:14:35
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 16:31:39
Covid 19 aşısının arkasında Özlem Türeci ve Uğur Şahin değil Katalin Kariko vardı aslında. Türeci ve Şahin her aşamada sermaye sahibi olarak aşının gayet önündelerdi pandemi boyunca. Bizim gazeteler hala türk mucitler arabeski yapma derdinde. Bir şeyin de bilimsel olarak aslını yazabilseler şaşarım.
Büyük resmi gördün hocam aynen. Tek bir bilim adamının çabasını öne koyup yanındaki her şeyi yok saymak.

Uğur Türeci öyle bir bilim adamı ve öyle akıllı bir iş adamı ki sayfalar yetmez anlatmaya. Karikonun kendi şirketini bırakıp biontech e geçmesinin sebebi var yani, sermaye değil sadece ama gerçekten oturup anlatmaya uğraşamam.
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637715  gönderen Drmerry
 10.06.2022 - 20:19:02
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 20:14:35
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 16:31:39
Covid 19 aşısının arkasında Özlem Türeci ve Uğur Şahin değil Katalin Kariko vardı aslında. Türeci ve Şahin her aşamada sermaye sahibi olarak aşının gayet önündelerdi pandemi boyunca. Bizim gazeteler hala türk mucitler arabeski yapma derdinde. Bir şeyin de bilimsel olarak aslını yazabilseler şaşarım.
Büyük resmi gördün hocam aynen. Tek bir bilim adamının çabasını öne koyup yanındaki her şeyi yok saymak.

Uğur Türeci öyle bir bilim adamı ve öyle akıllı bir iş adamı ki sayfalar yetmez anlatmaya. Karikonun kendi şirketini bırakıp biontech e geçmesinin sebebi var yani, sermaye değil sadece ama gerçekten oturup anlatmaya uğraşamam.
Büyük resmi görmedim ya ben, laf sokacağina anlat bilelim anlatmayacaksan laf sokma.
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637718  gönderen DrNath
 10.06.2022 - 20:22:39
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 20:19:02
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 20:14:35
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 16:31:39
Covid 19 aşısının arkasında Özlem Türeci ve Uğur Şahin değil Katalin Kariko vardı aslında. Türeci ve Şahin her aşamada sermaye sahibi olarak aşının gayet önündelerdi pandemi boyunca. Bizim gazeteler hala türk mucitler arabeski yapma derdinde. Bir şeyin de bilimsel olarak aslını yazabilseler şaşarım.
Büyük resmi gördün hocam aynen. Tek bir bilim adamının çabasını öne koyup yanındaki her şeyi yok saymak.

Uğur Türeci öyle bir bilim adamı ve öyle akıllı bir iş adamı ki sayfalar yetmez anlatmaya. Karikonun kendi şirketini bırakıp biontech e geçmesinin sebebi var yani, sermaye değil sadece ama gerçekten oturup anlatmaya uğraşamam.
Büyük resmi görmedim ya ben, laf sokacağina anlat bilelim anlatmayacaksan laf sokma.
Adam çok büyük adam, iş adamı olarak, pharma vizyoneri olarak, bilim adamı olarak. Ne anlatıcam burada, Wikipedia var aç oku. Adamın başarı olarak dengi Türk dünyada 2 3tanedir.
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637719  gönderen Drmerry
 10.06.2022 - 20:27:29
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 20:22:39
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 20:19:02
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 20:14:35


Büyük resmi gördün hocam aynen. Tek bir bilim adamının çabasını öne koyup yanındaki her şeyi yok saymak.

Uğur Türeci öyle bir bilim adamı ve öyle akıllı bir iş adamı ki sayfalar yetmez anlatmaya. Karikonun kendi şirketini bırakıp biontech e geçmesinin sebebi var yani, sermaye değil sadece ama gerçekten oturup anlatmaya uğraşamam.
Büyük resmi görmedim ya ben, laf sokacağina anlat bilelim anlatmayacaksan laf sokma.
Adam çok büyük adam, iş adamı olarak, pharma vizyoneri olarak, bilim adamı olarak. Ne anlatıcam burada, Wikipedia var aç oku. Adamın başarı olarak dengi Türk dünyada 2 3tanedir.
Okuduğunu anlayamıyosun galiba. Adam bilim adamı değil demedim. Şirket ceo'su olduğu için gayet ön planda zaten dedim. Bunu anlamak bu kadar zorsa otur bi daha oku. Tüm dünya adamı bu şekilde tanıtıyor zaten ne wikipediası allasen ya. Git yeni yetme tıp öğrencilerine ver bu ayarları.

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637729  gönderen TheOutlaw
 10.06.2022 - 22:41:15
Uğur Şahin cidden çok akıllı vizyoner bir adam, ileride dünyanın en zengin kişilerinden biri olursa asla şaşırmam. Katalin Kariko mrna teknolojisini ilk düşünendi ama ona yeni ufuklar açan uğur şahin ve özlem türeciydi. Ayrıca Uğur Şahin’i sadece bir girişimci gibi görmemek gerekiyor. Cv’sine bakınca büyük bir bilim adamı olduğunu da görebiliyorsunuz.
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637734  gönderen DrNath
 10.06.2022 - 23:11:42
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 20:27:29
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 20:22:39
Drmerry yazdı:
10.06.2022 - 20:19:02


Büyük resmi görmedim ya ben, laf sokacağina anlat bilelim anlatmayacaksan laf sokma.
Adam çok büyük adam, iş adamı olarak, pharma vizyoneri olarak, bilim adamı olarak. Ne anlatıcam burada, Wikipedia var aç oku. Adamın başarı olarak dengi Türk dünyada 2 3tanedir.
Okuduğunu anlayamıyosun galiba. Adam bilim adamı değil demedim. Şirket ceo'su olduğu için gayet ön planda zaten dedim. Bunu anlamak bu kadar zorsa otur bi daha oku. Tüm dünya adamı bu şekilde tanıtıyor zaten ne wikipediası allasen ya. Git yeni yetme tıp öğrencilerine ver bu ayarları.
Uğur Türeci beğendirememiş kendini sana, benim öyle iddiam olmaz. Aynen şirket ceo'su bir o var dünyada, mrna da sadece Dr kariko
Kullanıcı avatarı

Re: Önce korona şimdi de kanser aşısı!

 #4637743  gönderen Drmerry
 10.06.2022 - 23:35:11
DrNath yazdı:
10.06.2022 - 23:11:42
Uğur Türeci beğendirememiş kendini sana, benim öyle iddiam olmaz. Aynen şirket ceo'su bir o var dünyada, mrna da sadece Dr karika.
Ya ne Karika'sı şimdi hala manipüle ediyorsun. Bilerek mi yapıyorsun yoksa yanlış mı anlaşılıyor yazdıklarım diye bakıyorum da yok yani olmuyor. Bana gelip burada komplo teorisyeni muamelesi yapıp 'sını ınlıtımım şimdi' üslubuyla yazarsan olay ad homineme gitmeye başlar ve ben de görüldüğü gibi nezaket sınırımdan çıkarım. Basitçe anlatıyorum, bizim gazetecilere kılım ben, kılım. Bu iki yüzlülüğe laf çakıyorum zor mu bunu anlamak ya da beni karşı cepheye koymak mı kolayına geliyor? Gidene hain yaftası yapıştırıp dışarıda şirketi başarılı olunca güçlü olunca çat diye şunun bunun arkasındaki isim türk mucit diye övünüyorlar. Uğur Şahin kendisi belirtti bunu ekip işi olarak, kaldı ki bilim ekip işidir ve basamaklıdır zaten, burada bunu tartışmıyorum. Bizim habercilerin ikiyüzlülüğüne atıfta bulunuyorum. Gelmiş büyük resim gördüğümü zırvalıyorsun. Aşı karşıtı veya türk düşmanı gibi mi görünüyorum oradan?