Değerli Üyelerimiz,
ÖSYM aleyhine bugün dava açılmış olup, dava Ankara 17. İdare Mahkemesi nezdinde E. 2022/916 sayılı dosyaya kayıtlı olarak görülecektir.
Davada, bizzat Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından, çok mesafe kat edilmiş olmasına rağmen, henüz istenilen düzeye ulaştığını söylemenin mümkün olmadığı belirtilen radyoloji uzmanlık eğitimi daha iyileştirilmeden, radyoloji uzmanlık kontenjanının altı kat artırılmasının,
• Bir radyoloji kliniğini tek başına yönetebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, yetkin radyoloji uzmanları yetiştirme amacını gerçekleştirmeye imkân verecek, cihaz, mekân ve eğitici alt yapısını oluşturmadan ansızın yapılan kontenjan artımı, ülke sağlık sistemine zarar vereceğini,
• Pek çok radyoloji uzmanlık eğitimi veren kuruluşta uzmanlık görüntüleme cihazı, iş istasyonu, medikal monitör, öğretim üyesi, asistan çalışma alanları ve dinlenme odaları kısıtlığı sebebiyle eğitim-öğretimde aksamalara neden olabileceğini,
• Branşlarında uzmanlığa adım atacak öğrencilerin, yeterli donanıma sahip olmadan süreci tamamlayacakları için toplum sağlığını tehlikeye atacağını,
• 17.000 Tıp Fakültesi mezunu için ilan edilen 12.000 kişilik uzman kadrosu, ülkemizde pratisyen hekime duyulan ihtiyacın karşılanmasını olanaksızlaştıracağını ifade ederek, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı’nın, daha önceki beş TUS döneminde tıpta uzmanlık eğitimi veren tüm kurumlarda sırasıyla 127, 125, 134 ve 137 olan radyoloji uzmanlık öğrencisi kontenjanını yaklaşık 5,5 katı olan 761’e çıkaran 19 Nisan 2022 tarihli 2022 “Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı TUS 1. Dönem Uzmanlık Öğrenci Kontenjanları” tablosunun tıpta uzmanlık eğitimi veren tüm eğitim kurumlarındaki radyoloji uzmanlık öğrencisi kontenjanlarının yürütülmesinin durdurulmasını talep ve iptali için dava açmış bulunuyoruz.
Saygılarımızla,
TRD Merkez Yönetim Kurulu
ÖSYM aleyhine bugün dava açılmış olup, dava Ankara 17. İdare Mahkemesi nezdinde E. 2022/916 sayılı dosyaya kayıtlı olarak görülecektir.
Davada, bizzat Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından, çok mesafe kat edilmiş olmasına rağmen, henüz istenilen düzeye ulaştığını söylemenin mümkün olmadığı belirtilen radyoloji uzmanlık eğitimi daha iyileştirilmeden, radyoloji uzmanlık kontenjanının altı kat artırılmasının,
• Bir radyoloji kliniğini tek başına yönetebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahip, yetkin radyoloji uzmanları yetiştirme amacını gerçekleştirmeye imkân verecek, cihaz, mekân ve eğitici alt yapısını oluşturmadan ansızın yapılan kontenjan artımı, ülke sağlık sistemine zarar vereceğini,
• Pek çok radyoloji uzmanlık eğitimi veren kuruluşta uzmanlık görüntüleme cihazı, iş istasyonu, medikal monitör, öğretim üyesi, asistan çalışma alanları ve dinlenme odaları kısıtlığı sebebiyle eğitim-öğretimde aksamalara neden olabileceğini,
• Branşlarında uzmanlığa adım atacak öğrencilerin, yeterli donanıma sahip olmadan süreci tamamlayacakları için toplum sağlığını tehlikeye atacağını,
• 17.000 Tıp Fakültesi mezunu için ilan edilen 12.000 kişilik uzman kadrosu, ülkemizde pratisyen hekime duyulan ihtiyacın karşılanmasını olanaksızlaştıracağını ifade ederek, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı’nın, daha önceki beş TUS döneminde tıpta uzmanlık eğitimi veren tüm kurumlarda sırasıyla 127, 125, 134 ve 137 olan radyoloji uzmanlık öğrencisi kontenjanını yaklaşık 5,5 katı olan 761’e çıkaran 19 Nisan 2022 tarihli 2022 “Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı TUS 1. Dönem Uzmanlık Öğrenci Kontenjanları” tablosunun tıpta uzmanlık eğitimi veren tüm eğitim kurumlarındaki radyoloji uzmanlık öğrencisi kontenjanlarının yürütülmesinin durdurulmasını talep ve iptali için dava açmış bulunuyoruz.
Saygılarımızla,
TRD Merkez Yönetim Kurulu
"Ay'a gittim, dönücem."
"Bana iyilik yapma, adil davran" Dr. MHÇ
"Bana iyilik yapma, adil davran" Dr. MHÇ