Cumartesi , Aralık 5 2020
Doktorca Haberin Adresi...
Kullanıcı avatarı
AHESEN Başkanı Dr. Gürsel Özer: - "Pandemi mücadelesi sağlık çalışanları olarak bizlerin görevidir ve can verme pahasına bu mücadeleyi devam edeceğiz ancak yapılacak düzenlemelerle iş güvencemiz olsun istiyoruz"

İSTANBUL- Aile Hekimliği Çalışanları Sendikası (AHESEN) Başkanı Dr. Gürsel Özer, aile hekimlerinin iş güvencesi konusunda düzenleme beklediğini belirtti.

Özer, yaptığı yazılı açıklamada, aile hekimliği uygulamasında iş güvencesi olmadığına değinerek, sebebi ne olursa olsun 180 gün aktif çalışılmadığında, uzun süreli tedavi sürecinde ve vatani görev süresinde sözleşmenin fesh edildiğini, ayrıca aile hekimliğinden istifa etmeden yer değiştirilmediğini anlattı.

Kıdem tazminatı hakkının aile hekimlerine tanınmadığını kaydeden Özer, taleplerini şöyle sıraladı:

"Ödeme ve Sözleşme Yönetmeliği'ndeki madde 13 'f' bendi kaldırılmalı ve sağlık sebebi ile iş akdi sonlandırılmamalıdır. Aynı yönetmeliğin 'ı' bendinin kaldırılmalı. Suçu ispat edilmeden herkes masumdur. Soruşturma sonucu suçu sabit görülmeyenlerin isnat iş akdi sona erdirilmemelidir. Bir sözleşme dönemi çalışan aile hekimliği çalışanları çeşitli nedenlerle yer değiştirmesi gerektiğinde boş olan aile hekimliği birimliği ile sözleşme imzalayabilmeli. Yer değiştirme hakkı verilmeli. İki sözleşme dönemi çalışan sağlık çalışanları çeşitli nedenler ile yer değiştirmesi gerektiğinde boş olan aile hekimliği birimi ile sözleşme imzalayabilmeli. Vatani görev ve doğum sonrası için ücretsiz izin hakları verilmeli. Aile hekimliği çalışanlarının vefatı sonrası ‘5434 Sayılı TC Emekli Sandığı Kanunu ve 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu hükümlerinin uygulanmasında 'dul eşlere ölüm aylığı bağlanması halleri' aynen uygulanmalı, ilgili kanunlardaki 10 yıl çalışma koşulları makul seviyeye çekilmeli ve bu hükümlerin kapsamına aile hekimliği çalışanları da alınmalı."

Gürsel Özer, "Pandemi mücadelesi sağlık çalışanları olarak bizlerin görevidir ve can verme pahasına bu mücadeleyi devam edeceğiz ancak yapılacak düzenlemelerle iş güvencemiz olsun istiyoruz. Pandemi veya meslek hastalığı sebebiyle kaybedilen yaşamların ardından geride bırakılan yakınların yardım kuruluşları ilgisine terk etmek istemiyoruz." ifadelerine yer verdi.
Habertürk
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı
dr_samsa yazdı:
15.10.2020 - 17:21:54
gözleri doymadı bu ayle hakimlerinin de
Valla hocam geri kalanımız da aile hekimleri gibi olabilsek keşke, bir çoğumuz onları pratisyen-uzman arası gibi görürken adamlar hem bir çok uzmandan fix maaş olarak daha çok kazanıyor hem de daha aslında daha rahat çalışmalarına rağmen daha çok hak talep edebiliyorlar, yanlış anlaşılmasın ahu'ları ezmek gibi bir amaçla yazmadım bunları, tam tersi geri kalanımız onların bu başarısından ders çıkarmalıyız. Hala pandemi döneminde bile alacağı ek ödeme zaten sabit %42 iken, abi ben geçen ay şu kadar puan yaptım ama acaba daha fazla alır mıyım diye soran arkadaşlar var, hala gösterilen havucun peşinde koşmaya çalışan, otobüs dolsun da öyle kalkarız zihniyeti ile hasta bakan hekimler varsa, siz mod. olarak bu cümleyi kuruyorsanız, bizim daha burnumuzu asfalta çok sürterler.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
EvanSolomon yazdı:
16.10.2020 - 10:05:19
dr_samsa yazdı:
15.10.2020 - 17:21:54
gözleri doymadı bu ayle hakimlerinin de
Valla hocam geri kalanımız da aile hekimleri gibi olabilsek keşke, bir çoğumuz onları pratisyen-uzman arası gibi görürken adamlar hem bir çok uzmandan fix maaş olarak daha çok kazanıyor hem de daha aslında daha rahat çalışmalarına rağmen daha çok hak talep edebiliyorlar, yanlış anlaşılmasın ahu'ları ezmek gibi bir amaçla yazmadım bunları, tam tersi geri kalanımız onların bu başarısından ders çıkarmalıyız. Hala pandemi döneminde bile alacağı ek ödeme zaten sabit %42 iken, abi ben geçen ay şu kadar puan yaptım ama acaba daha fazla alır mıyım diye soran arkadaşlar var, hala gösterilen havucun peşinde koşmaya çalışan, otobüs dolsun da öyle kalkarız zihniyeti ile hasta bakan hekimler varsa, siz mod. olarak bu cümleyi kuruyorsanız, bizim daha burnumuzu asfalta çok sürterler.
ben anlamıyorum bu aile hekimliği düşmanlığını kıskançlığını kimseye 1 kuruş ek para verilmedi.Ben aile hekimi olarak yatıyorum zaten hiç işim yok!Emin ol sizden daha önemli işler yapıyoruz.Çok meraklıysan gel seni tutan yok.Bi bitmediniz yaa!Üvey evlat muamelesi görmekten bıktık.Ben sıradan bir okuldan mezun olmadım bilgi ise bilgi.Literaturu takip ediyoruz cahil değiliz.Bilip bilmeden ötmezseniz memnun olurum!
pratisyen aile hekimleri iyi incelenmeli.yıllık izni kadar faso fiso rapor kullanan şut,hastanede yazılan nöbete gitmeyen şut.,covid döneminde hiç hasta muayene etmeyip anamnezle ilça yazan şut,mobiline gitmeyen şut,entegrede nöbet sonrası iz,n kullanan şut,zerre sorumluluk almayan herşeyi sevk eden şut,acile sürekli hasta kitleyen şut.,kafasına göre çıkıp giden şut.bu tiplerin neyine iş güvencesi verecen.yallah önceden çalıştığınız yerlere ,acillere bi yarı parasına eşek gibi çalışın da görelim sizi
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Doktor meslek grubunda olmaktan utanç duyuyorum.Ne kadar aile hekimi düşmanı arkadaş var.Pandemi döneminde eşek gibi çalıştım 1 gün bile izin alamadım.Hiç bir hasta hastaneye gitmiyor. gitsede randevu al denip geri geliyor.randevu almaya çalıştığında ise 2 3 ay sonraya randevu veriyorlar. Zaten yoğun poliklinik yapıyoruz diş hekimimnr yolluosun geri sana gelio hallet. uzmana gerekli görüp yolluosun hastane bakmadı randevu al dedi dior almaya çalıştığında randevu yok diolar sana geri gelior.bugün acile bile gidip bakılmayıp aile hekimine yollanan hastalara denk geldim.zatüre aşısı grip aşısı okul aşılar diğer çocuk bebek aşıları hergün 30-40 covidli hastayı arayıp hal hatır sormak derken artık sistem tıkandı ve hala aile hekimlerinin bunca işe rağmen çok kazandığını düşünüp hala doymadı diyen doktorların olduğu bi meslek grubunda olmak istemiyorum. Keşke zamanında össde az puan yapsaymışım bu meslek grubuna asla bulaşmasaymışım.Bu kadar çalışmaya 1 tl bile ek ödeme almadık ama hastanedeki doktorların konularına denk geliyorum 15-20 bin ek ödemeler konuşuluo bu işde bi terlik var
Kullanıcı avatarı
cvc yazdı:
26.10.2020 - 15:37:54
pratisyen aile hekimleri iyi incelenmeli.yıllık izni kadar faso fiso rapor kullanan şut,hastanede yazılan nöbete gitmeyen şut.,covid döneminde hiç hasta muayene etmeyip anamnezle ilça yazan şut,mobiline gitmeyen şut,entegrede nöbet sonrası iz,n kullanan şut,zerre sorumluluk almayan herşeyi sevk eden şut,acile sürekli hasta kitleyen şut.,kafasına göre çıkıp giden şut.bu tiplerin neyine iş güvencesi verecen.yallah önceden çalıştığınız yerlere ,acillere bi yarı parasına eşek gibi çalışın da görelim sizi

Arkadaş kusuyor, birisi lavaboya götürsün.