Pazartesi , Ekim 21 2019
1. 2. ve 3. sinif ogrencilerine ozel...

UTS DAHİLİYE Mİ, PROSPEKTUS DAHİLİYE Mİ?

 #1026100  gönderen antiaku
 09.10.2010 - 20:28:27
tus öğrencisi değilim şuan ve beni böyle çok kasmadan okuyup anlayabileceğim bir kitap alcam, ama hani çok kasmasın dedikte kesin bilmem gerekli bilgilerinde eksik olmayacağı bir kitap :) bunlardan birini düşünüyorum şuan. Sizin bana vericeğiniz öneriler nelerdir arkadaşlar yardımcı olur musunuz? Bunlardan biri veya başka bi öneri...
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: UTS DAHİLİYE Mİ, PROSPEKTUS DAHİLİYE Mİ?

 #1026487  gönderen antiaku
 09.10.2010 - 23:36:16
ilgilendiğiniz tşkr ederim. cecil okumak açıkçası biraz kasar gibi gelio bana şuan. cecil okumadım tecrübeli değilim bu konuda okuyan arkadaşlara sesleniyorum; okurken zorlandınız mı?

sanırım uts olcak tercihim ;)
Kullanıcı avatarı

Re: UTS DAHİLİYE Mİ, PROSPEKTUS DAHİLİYE Mİ?

 #1034047  gönderen ertandr
 16.10.2010 - 22:33:51
antiaku yazdı:tus öğrencisi değilim şuan ve beni böyle çok kasmadan okuyup anlayabileceğim bir kitap alcam, ama hani çok kasmasın dedikte kesin bilmem gerekli bilgilerinde eksik olmayacağı bir kitap :) bunlardan birini düşünüyorum şuan. Sizin bana vericeğiniz öneriler nelerdir arkadaşlar yardımcı olur musunuz? Bunlardan biri veya başka bi öneri...
bilen biri lütfen farkı varsa anlatsın ..
aynı konudaki farklı seri(prospektus,utut,tumer, klniisyen) kitapların benzer ve farklı yönleri nelerdir?
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

 #1035562  gönderen hs42
 18.10.2010 - 06:53:39
UTS Dahiliye konu kitabı a.kadıyıfçı yeni çıktı ben onu tavsiye ederim
Kullanıcı avatarı
ertandr yazdı:
antiaku yazdı:tus öğrencisi değilim şuan ve beni böyle çok kasmadan okuyup anlayabileceğim bir kitap alcam, ama hani çok kasmasın dedikte kesin bilmem gerekli bilgilerinde eksik olmayacağı bir kitap :) bunlardan birini düşünüyorum şuan. Sizin bana vericeğiniz öneriler nelerdir arkadaşlar yardımcı olur musunuz? Bunlardan biri veya başka bi öneri...
bilen biri lütfen farkı varsa anlatsın ..
aynı konudaki farklı seri(prospektus,utut,tumer, klniisyen) kitapların benzer ve farklı yönleri nelerdir?
favorim her zaman staj için cecildir. 1000 sayfa çok kasmıyo uts ve klinisyen de 650-700 sayfa. neyse onu geçelim uts veya prospektustan seçim yapacaksak uts derim. ikisi arasındaki fark şöyle. prospektus düz bilg veriyor yani burda böyle burda böyle olur diyor ve önemli erleri koyu yazıyor seni fazla uğraştırmıyor. uts de koyu yazma yok önemli mi değil mi sen ayırt ediyosun ama uts nin anlatım tarzı çok hoş. önce chapter için genel bir bilgi veriyor gruplamayı yapıyor sonra başlık başlık anlatıyor yani sen başlığa geçince bu hastalık bu gruptandı gnel özellikleri şunlardı diye başlıyosun gerisini rahat anlıyorsun. ve uts mekanizma anlatımı açısından daha doyurucu işi çözmeni sağlıyor.kısaca şunu tavsiye ederim vaktin bolsa uts oku mantığı kapıp işi sen çözmeye çalış a vaktin darsa prospektusu oku koyu yerlere özel önem vererek oku derim.
Kullanıcı avatarı
dahiliye stajı için çalışacaksanız, bu gerçek bir dahiliye kitabı olmalı derim. cecil bence harrisona göre daha okunabilir. bence de cecil.

ama illa bu iki kitaptan biri tercih edilecekse, tartışmasız uts. ama uts nin de zayıf kaldığı bölümler var misal romato, immuno... staj için asla yeterli olmaz. hele sözlüler için mümkün değil. ama nefro, solunum, kardiyo bölümleri başta olmak üzere 10 numara.