Pazar , Ekim 20 2019
1. 2. ve 3. sinif ogrencilerine ozel...

ÇOK MUTSUZUM.lütfen yardımm

 #3714481  gönderen zeynepay99
 31.10.2016 - 21:16:17
Ankarada bi tıp fakültesinde 4. senem.Fakat 2. sınıftayım.Dönem1 ve dönem2 de kaldım.Şu an dönem2 yim.İlk sene sağlık problemlerim sebeiyle kaldım.Fakat dönem2 de çoooook fazla çalışmama rağmen yine kaldım.


NEDEN KALDIM?


Genelde kalan insanlar çalışmadım gezdim der ama benim öyle bir durumum da yok.Çok düşündüm neden neden neden diye.Çalışmayı çok seven bir insanım.Tek sorun YANLIŞ ÇALIŞMAM sanırım.Çünkü başka bir sebep göremiyorum ortada.Sınavda panik mi yapıyorsun da olmuyor diyenler oldu.Ama hiç öyle bir durum yok, kendimi biliyorum, ayrıca ders harici nedenlerden ötürü antideprasan da kullanıyordum rahattım yani.
Sorunum şöyle bana o kadar fazla ezberlencek şey var gibi geliyor ki.Sanki koca bir derya deniz sınavda sorumlu olduğumuz konular.
1)ilk iki komite 2 defa okudum konuları sindire sindire.Komitenin en başından çalışmaya başladım.Konu çalışırken çıkmışlarla beraber götürdüm.Ama son haftaya bir giriyoruz ben çok çok çok az şeyi hatırlıyorum.Odaklanma problemim yok bu arada.Aralıksız 3 saat çalışabilirim.notlarım ortalama 35


...... çalışma stilimi değiştirmeliyim o zaman deyip .........


2)3. komitede konuların çoğunun özetini çıkardım.Her gün çıkardığım özetleri okudum.Ama yine aynı şey oldu 50 aldım


...........çalışma stilimi yine değiştirdim...........


3)4. komitede 3 defa bazı konuları 4 defa okuyup girdim. sonuç 50 aldım


...........yine değiştirdim..........


4)önce çıkmışlara baktım.Çıkmışlar üzerinden konuları okudum.Sürekli çıkan soruların konularını daha çok tekrar ettim.sonuç 55 aldım


Bu sene başladı okul tekrar.Ben bu defa' herkesin yaptığını dile getirdiğini' yaptım.Yani sınava 3 hafta kala çalışmaya başladım.Sadece bi defa hızlıca okudum tüm konuları.Çıkmışları son günlere bıraktım.Yine hatırlamıyorum.Yani yine olmadı.Diyeceksiniz ki sen konuları oturtmuyorsun kafanda. Ama 100 konu varsa bunun 10 u sadece mantığına oturtup yapabileceğin şeyler tıpta.Geri kalanı tamamen ezber.

Lütfen yardım edin.Kafayı yemek üzereyim...
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

 #3714525  gönderen tabibehanim
 31.10.2016 - 21:45:01
Bence sınav anında gizli güçler bişeyler yapıyor
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714530  gönderen Kyla
 31.10.2016 - 21:48:33
çıkmış son güne bırakılır mı
Çıkmışlar komiteye başlarken gözden geçirilir son bir hafta detaylı olarak çıkmış çözülür

Re:

 #3714549  gönderen hebrug
 31.10.2016 - 21:58:26
b12 eksikliğin olabilir mi :D
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714557  gönderen Anastasia_md
 31.10.2016 - 22:03:49
Bence sorun okula derslere kendini vermemen
Yani muhtemel zihnini meşgul eden başka şeyler var
4 tekrar ile 50 normal değil :/
Altındaki patofizyoloji çalışma stilin değil bence
Çünkü hepsi de başarıya ulaştıracak yollarmış
Sorunu başka yerde aramalısın
Naçizane görüşüm
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714616  gönderen Brendamd
 31.10.2016 - 22:33:22
Sanki sende yerleşmiş bir başaramama korkusu var. Bunu aş. Sonra sakin sakin herşeye hakim olmalıyım fikrini aklından at.
lab pratiklerinden Yüksek almaya çalış. hiç üşenmeden hangi nota çalıştıysan (tek not) o konuyla ilgili 10 yıllık çıkmış varsa hepsini tara. Nottan işaretle. her not için yap. Derste önemsediği yerlerin altını falan çiz

Bir de dönem tekrarı yapan arkadaşlarınla takılma çok. Ben de tekrar yaptım. Bazen bataklıkta gibi hissediyordum o kadar mutsuz umursamazlardı ki.. neyse yeni dönemden böyle dersleri iyi onlarla takıl kütüphaneye falan git.
Bence çok erken başlayıp kendini çok sıkıyorsun son haftaya da dayanma gücün kalmıyor. Cuma-Cumartesileri kendine ayır. Çok bunaldığında da ders çalışmalıyım deme. Hava hal gel. Başarıcaksın sana güveniyoruz (:
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714632  gönderen fenerlialper
 31.10.2016 - 22:45:08
1 gibi başlayıp,4 gibi devam edersen;3`ü de yapmış oluyorsun zaten.2`den uzak dur bence.Allah yardımcın olsun 😊

Re:

 #3714634  gönderen hayda
 31.10.2016 - 22:46:03
muhtemelen sınavda sorulara değil yine olacak mı olmayacak mı diye kendini yiyorsun bir soruyu bilemeyince bak gördün mü yine olmayacak tarzı düşüncelere giriyorsan yapacağın iş iyi hissetmek diye kitap var onu okuyup uygulamarını yapmak ya da bilişsel terapi yapan bir psikiyatr falan bulmak ancak bu dediklerim yoksa gerek yok bu azimle başaracaksın üstüne gitmeyi bırakma zira 55ten 30a deil 30dan 55e çıkmışsın kendine güvenin geldikçe de bu 55 75 80leri bulacak son hafta en önemlisi eğer o dönemde iyi çalışıyorsan 4 yok son hafta çalışamıyorsan son hafta en iyi çalışabileceğin programını yap kolay gelsin

 #3714745  gönderen drtus987_
 01.11.2016 - 00:15:09
son 2 3 güne kadar neyi ne kadar ve nasıl okumuşsan oku hepsini son 2 3 gün icinde tekrar oku. Son tekrarın süresini kısa tutmalısın. Bence sen uzun hafızana yerleştirerek sınavlara girmeye çalışmışsın ama kısa hafızanı devreye sokmalısın. son haftaya 2 tekrar hedefi koy önümzdeki komite. Özet çıkarma görsel hafızana yüklen. Daha önce başaramadıgını unut. Komite başlarında kendine vakit ayır.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714818  gönderen aoera
 01.11.2016 - 01:02:05
öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.Kendin de yazmışsın zaten bence sorunun anksiyete veya başaramama korkusu tarzında bişey değil. Hepimiz sayısız sınavlar atlattık biçok sınavda o anksiyete hepimizde az veya çok oluyor zaten ama sınav anı eğerki cevabı biliyosan ne halde olursan ol yapıyosun. Tabi duruma göre illaki bi düşüş olur ama bunun karşılığı istikrarlı bir şekilde 30 50 olma diye düşünüyorum.Bişey dikkatimi çekti dediklerinde.yüzde 10unu falan biliyorum ki bu muhtemelen fizyosu kalanı hep ezber diye. Evet orası öyle zaten de mesela sen o ezberlerini sınava aklındayken mi giriyosun? şayet öyle değilse 4 tekrar 10 tekrar veya saatleri hiçbianlam ifade etmez. Ben hiç bi sınavımda soru çözmedim açıkcası derece hedeflenmiyorsa sunumları bilmek fazlasıyla yetiyor. sorunun ne oldugunu su noktada sadece sen bulabilirsin belki fazla ezberden bunalıp hızlı geçme tarzında bakıyosun bilmiyorum. ama şöyleki sınavdan 3 4 hafta önceki okumalar inan bi işe de yaramıyor çok. en iyi çözüm sınavda ortalama puan alan bi arkadasınla mesela 70 gibi bi komite hazırlık süreci geçirmen. o süre boyunca da etkileşimde bulunman beraber çalışmak vs vs böylece kendi eksik oldugun noktayı bulabilirsin diye düşünüyorum.umarım halledersin
Kullanıcı avatarı

Re:

 #3714830  gönderen Murid
 01.11.2016 - 01:15:46
Arkadaşlarınla beraber çalış sınava. Hem stresin azalır hem de önemli yerleri atlamazsın. Sınavdan bir gün önceki uykunu da sakın ihmal etme.

Başarı Allah'tan, sen elinden geleni yaptıktan sonra duanı et ve sonucuna tevekkül et. İnşaallah Rabbim hayırlı başarılar versin sana.

Asla ümitsiz olma ve gayret etmeye devam et. Müslüman her zaman bütün başarıların sahibi olan değildir. Başarı da başarısızlık da imtihandır ama Müslüman her zaman çalışkan olandır :)

Sözün kısa olanı makbuldür denir ya :) Onu da Mehmet Akif söylemiş işte;
"Allah'a dayan sa'ye sarıl hikmete râm ol. Yol varsa budur bilmiyorum başka çıkar yol."

Re:

 #3714835  gönderen rachel
 01.11.2016 - 01:18:38
Her zaman işin özünü öğrenmeye çalışma bence, 4 kere okuyabildiysen gayet başarılı, elinden geldiği kadar çok oku ve en önemlisi son hafta bütün uykusuzluğu zorla, nasıl olsa sınav bitince uyurum de,Allah yardımcın olsun :)