Perşembe , Kasım 21 2019
2018 TUS 2.Dönem Sınavı: 12.08.2018

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150440  gönderen bafetimbi
 15.08.2018 - 16:19:58
mssw yazdı:
15.08.2018 - 16:13:55
bafetimbi yazdı:
15.08.2018 - 16:05:20
belki bu başlığın konusu değil arkadaşlar ama ;klinik 112.soru ; 37 yaş ,ilk gebeliği olup haberi olmayan daha önce sistemik hastalığı olmayan ;gebeyken tansiyonu 160 / 110 olan sorunun cevabı neden kronik ht ?
doğumdan sonra tansiyon devam ediyor dememiş bu yüzden gestasyonel yapmıştım... yardımcı olursanız sevinirim
Hocam hasta kendisi diyor önceden hastalığım yok diye.yani yanıltmak için hastanın lafını eklemişler. Gestasyonel ht tanısı için gebeligin 20.hafta olması gerekiyor.soruda 12 haftalikti.benim de kafam karıştı soruyu boş bıraktım emin olamadım
hocam sorunun sonunda hasta perinataloji pol. e yönlendirilmiştir diyo ama( perinatal dönem 28. hafta ve dogum sonrası 1 ay değil mi?)
Kullanıcı avatarı

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150444  gönderen sevincaysenur
 15.08.2018 - 16:22:42
Wilms tümör sorusunda ben de çok arada kaldım bifazik tümör lafına gitti kafam mezotelyoma yaptım ama muhtemelen wilms doğru nöroendokrin tümör olduğu icin. Soru nasıldı tam hatırlamıyorum ama umarım iptal olur işime gelir .
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150449  gönderen mhurkan
 15.08.2018 - 16:26:48
mecburihizmet123 yazdı:
15.08.2018 - 15:42:00
mhurkan yazdı:
15.08.2018 - 15:36:36
mecburihizmet123 yazdı:
15.08.2018 - 15:28:24


1 sorunun puan değeri nedir Allah aşkına? Barajı 1 soruyla kaçıracak noktada doğru cevaplayamayıp, o 1 soru için binlerce insanı aylarca süründürmek çok açık ve net kul hakkıdır bence.
Hatalı soruya itiraz etmek binlerce insanı aylarca süründürmezç Bu soruya siz de itiraz edebilirsiniz. Bariz yanlış bir soruya itiraz etmek neden kul hakkı olsun? İlmihal bilginiz sanırsam çok kıt. 8O

ÖSYM düzeltecektir.
Hocam itiraz demiyorum. "Bu davanın oeşini stsciler bırakmayacaktır" tarzı şimdiden dava propagandası yapan arkadaşlara diyorum. Elbette itiraz yapılır. Niyetimi doğru anlayın lütfen.
Davaya hepimiz karşıyız. ÖSYM bu sefer o noktaya getirmeyecektir. :wink:

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150457  gönderen Drmelek1
 15.08.2018 - 16:42:36
maftas yazdı:
15.08.2018 - 15:27:44
Ayrıca şunu da görmezden gelmeyelim. Wilms tümörü- Mezotelyoma sorusu da net hatalıdır.
Neresi hatalı?? Net bi şekilde trifazik tümörü soruyor o da wilms! Mezotwlyoma bifazik tümördür 3 doku birden içeremez

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150460  gönderen mossy
 15.08.2018 - 16:46:48
Drmelek1 yazdı:
15.08.2018 - 16:42:36
maftas yazdı:
15.08.2018 - 15:27:44
Ayrıca şunu da görmezden gelmeyelim. Wilms tümörü- Mezotelyoma sorusu da net hatalıdır.
Neresi hatalı?? Net bi şekilde trifazik tümörü soruyor o da wilms! Mezotwlyoma bifazik tümördür 3 doku birden içeremez
Soru kökünde 3 doku içerir demiyordu hocam birden fazla doku içerir diyordu dikkatinizi çekerim. Birazcık ve trifazik de bu tanımı kapsıyor.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150461  gönderen maftas
 15.08.2018 - 16:47:20
Drmelek1 yazdı:[quote=maftas post_id=4150402 time=<a href="tel:1534336064" data-original-title="" title="">1534336064</a> user_id=75821]
Ayrıca şunu da görmezden gelmeyelim. Wilms tümörü- Mezotelyoma sorusu da net hatalıdır.
Neresi hatalı?? Net bi şekilde trifazik tümörü soruyor o da wilms! Mezotwlyoma bifazik tümördür 3 doku birden içeremez[/quote]

Birden fazla neoplastik hücre tipi diyor. Net bir şekilde trifazik’i sormuyor. Öyle ünlemle-soru işaretiyle ikna edici olmuyosun. Mezotelyoma bifazik mi öyle. Birden fazla neoplastik hücre tipi var mı var. Yanılıyosam düzeltin.

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150492  gönderen dr4286
 15.08.2018 - 18:50:20
trichinella yazdı:
15.08.2018 - 15:32:31
mecburihizmet123 yazdı:
maftas yazdı:
15.08.2018 - 14:52:58
Doğru tektir. O ders, bu ders yok bence. İptal olacaktır. Özellikle baraj umudu olan STS’cilerin de bu soru iptal olana kadar davanın peşini bırakmayacaklarını umuyorum.
1 sorunun puan değeri nedir Allah aşkına? Barajı 1 soruyla kaçıracak noktada doğru cevaplayamayıp, o 1 soru için binlerce insanı aylarca süründürmek çok açık ve net kul hakkıdır bence.
Tip 3 yapanlarinki doğru kabul edildi 4 yapanlar yanlış arada 1.5 netlik fark oluşuyor ahkam kesmeden önce bunu da düşün 4 yapanlarin günahı ne ? Ayrıca o 1.5 net farkla insanlar istediği bölümlere giremeyebilecek

Hocam bende tip4 yaptım ama mikrobiyoloji kaynaklarında tip3 diyor. Soru mikrobiyoloji sorusu sonuçta. Bu soru yanlış diyip dava açıp binlerce insanı belirsizliğe sürüklemenin ne etik ne de ahlaki olduğunu düşünüyorum. Bende soruyu yanlış yapmama rağmen

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150493  gönderen Kizil
 15.08.2018 - 18:51:54
maftas yazdı:
15.08.2018 - 16:47:20
Drmelek1 yazdı:[quote=maftas post_id=4150402 time=<a href="tel:1534336064" data-original-title="" title="">1534336064</a> user_id=75821]
Ayrıca şunu da görmezden gelmeyelim. Wilms tümörü- Mezotelyoma sorusu da net hatalıdır.
Neresi hatalı?? Net bi şekilde trifazik tümörü soruyor o da wilms! Mezotwlyoma bifazik tümördür 3 doku birden içeremez
Birden fazla neoplastik hücre tipi diyor. Net bir şekilde trifazik’i sormuyor. Öyle ünlemle-soru işaretiyle ikna edici olmuyosun. Mezotelyoma bifazik mi öyle. Birden fazla neoplastik hücre tipi var mı var. Yanılıyosam düzeltin.
[/quote]

Haklısınız hocam birden fazla yazıyor mezotelyoma’da sonuçta bifazik. Bi soru daha nasıl hatalı olabilir ki burada sırf kendi doğru yaptı diye yanlışa doğru demekte yakışmıyor.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150494  gönderen dr4286
 15.08.2018 - 18:53:14
mssw yazdı:
15.08.2018 - 16:15:39
Wilms sorusuna itiraz eden oldu mu yanlış mı o soru,mezotelyoma wilms arasında kalıp mezotelyoma isaretledim soru doğru mu kesin
Doğru o cevap hocam. Çesitli dersane hocaları referanslarıyla açıkladılar.

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150505  gönderen desperado
 15.08.2018 - 19:39:41
Gerçekten birden fazla diyodu wilmsin trifazik olduğunu biliyordum ama mezoyelyoma da denemelerde bile sorulmuş bifazik tm sorusuydu o yüzden birini seçip mezotelyoma dedim itiraz edilmicek mi nöbetteyim uğraşamıyorum
Kullanıcı avatarı

Re: AĞUSTOS 2018 TUS SINAVINDA 1 HATALI SORU

 #4150508  gönderen trichinella
 15.08.2018 - 19:51:49
dr4286 yazdı:
15.08.2018 - 18:50:20
trichinella yazdı:
15.08.2018 - 15:32:31
mecburihizmet123 yazdı:
1 sorunun puan değeri nedir Allah aşkına? Barajı 1 soruyla kaçıracak noktada doğru cevaplayamayıp, o 1 soru için binlerce insanı aylarca süründürmek çok açık ve net kul hakkıdır bence.
Tip 3 yapanlarinki doğru kabul edildi 4 yapanlar yanlış arada 1.5 netlik fark oluşuyor ahkam kesmeden önce bunu da düşün 4 yapanlarin günahı ne ? Ayrıca o 1.5 net farkla insanlar istediği bölümlere giremeyebilecek

Hocam bende tip4 yaptım ama mikrobiyoloji kaynaklarında tip3 diyor. Soru mikrobiyoloji sorusu sonuçta. Bu soru yanlış diyip dava açıp binlerce insanı belirsizliğe sürüklemenin ne etik ne de ahlaki olduğunu düşünüyorum. Bende soruyu yanlış yapmama rağmen
Sınavda kısıtlı vakitte onu mu düşünmemiz gerekiyor ikisi de temel bilim dersi aaa ben mikroptayim cevap 3 ya da aaa patolojiye geçtim cevap 4 oldu yeryüzünde böyle bir saçmalık var mı ????