Pazartesi , Eylül 16 2019
Teknolojik gelismeler ve otomobil genel paylasim...
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

 #2054582  gönderen drjangeum
 15.11.2012 - 21:21:53
Hangisi kolay bilmiyorum ama Ud ve Keman zor .
Kullanıcı avatarı
hemiazygos yazdı:"çalmak" tan kastına göre değişir. "çalıyorum" diyerek hava atmaksa bas diyeceğim. oturup tab ezberler iki tekrar atarsan metallica nın for whom the bell tolls unu çalarsın.havan da olur.bası az şarkılarda grupla sahne alıp kafa falan sallarsın.

ha çalmaktan kastın hakkını vermekse,bas en zorudur."slap" olarak tabir edilen şekilde çalmayı öğrenmeden bas çalıyorum diyemezsin.nota bilgin olacak,akorlara hakim olacaksın;elektrocu solo atarken yürüyüşlerle eşlik edeceksin ona alttan,es lerde boşluğu sen dolduracaksın.tek başına sololar atacaksın.

11-12 telli baslar bile var,insan bi işini necasetini çıkarmayagörsün.
:D yok öyle bişey.. solo deyince elektro gitarı anlamandan, akor ve tab laflarından. zamanında bu işlere heveslenmiş metalci gençlerden olduğunu varsayıyorum. bana slap geçen 3 tane rock veya metal parçası söyle madem.. bi de bas gitarla akor basılan bi tane şarkı söyle :) traditional grip tutmayana da davulcu demeyelim o zaman :)
hadi diyelim soloyu elektrocu! atsın, bunu atmak mı zordur eşlik etmek mi? ki sololarda groove genellikle aynen devam eder.. es'lerde boşluğu sen dolduracaksın diye bişey de yok.. es veya senkop zaten boşluk dediğin şey olsun diye yapılır. bunu dolduracak olsan da bas belki en sonda gelir.. tek başına solo atmaya gelince de bana bas solosu olan 3 şarkı söyle ben sana diğer enstrümanların sololarından 3 er bin tane söyleyim..

burda hangi enstrümanı yalayıp yutmak daha kolay diye tartışmıyoruz tabi ki.. programa çıkacağın zaman bi elemanın eksik olsun yerini en kolay doldurabileceğin bas gitardır. piyasada gırla basçı olduğu için değil. diğer müzisyenlerin de az da olsa bas çalabildiğinden ve sahnede rezil etmediğin sürece hatta çoğu zaman rezil etsen bile farkedilmediğin içindir..
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re: çalması en kolay müzik alteleri hangileri?

 #2054657  gönderen melisss
 15.11.2012 - 21:59:36
neschter yazdı:kolay derken? bi enstrümanı çalması kolay diye seçmek olmaz...pek çoğu için ''evet iyi çalıyorum'' demek zor, ciddi emek ister.

eğer bu işe ilk adımımı atacağım diyorsanız ve telli çalgılar tercihinizse mandolini öneririm. mandolin çalmayı öğrendikten sonra devamında gitar ve diğer telli çalgıları da rahatlıkla çalabilirsiniz. ha mandolin öyle havalı görünmez :) (benim ilk göz ağrımdır, kıymatlımdır o ayrı :) ) ama başlangıç için şiddetle tavsiye ederim :wink:
evet yaa sadık yarim mandolin :) ortaokula ilk geçtiğim zamanlarda tipik gitar hevesiyle ders almak istedim.önden mandolinle başlattı hocam.tam 3 yıl boyunca aksatmadan ders aldım.nota bilgim o kadar sağlamdı ki...3 yıl boyunca hevesle gitara geçeceğim günü bekledim.çıkmadığım müsamere kalmadı...liseye geçtiğimde sonunda gitarımı elime alabilmiştim.1 yıl da gitar dersi aldıktan ve müsamerelerin tozunu attırdıktan sonra öss derdi baş gösterdi...sonra da tıp...yıllardır elime gitar almadım.hele mandolin görmeyeli o kadar zaman oldu ki...en çok da beynimden yıllar boyunca silinen nota bilgime yanarım :(

Re: çalması en kolay müzik alteleri hangileri?

 #2054666  gönderen jigukaru
 15.11.2012 - 22:03:49
vandecamp yazdı:
dr_mercan yazdı:
StaTUS yazdı:Mizika
tüh ben diyecedim :D
32 deliklisi zor ama. ben pek beceremedim.
10 delikli diatonik olanları dene zaten. blues tarzı diye de geçer.
Kullanıcı avatarı

Re: çalması en kolay müzik alteleri hangileri?

 #2054681  gönderen neschter
 15.11.2012 - 22:13:24
melisss yazdı:
neschter yazdı:kolay derken? bi enstrümanı çalması kolay diye seçmek olmaz...pek çoğu için ''evet iyi çalıyorum'' demek zor, ciddi emek ister.

eğer bu işe ilk adımımı atacağım diyorsanız ve telli çalgılar tercihinizse mandolini öneririm. mandolin çalmayı öğrendikten sonra devamında gitar ve diğer telli çalgıları da rahatlıkla çalabilirsiniz. ha mandolin öyle havalı görünmez :) (benim ilk göz ağrımdır, kıymatlımdır o ayrı :) ) ama başlangıç için şiddetle tavsiye ederim :wink:
evet yaa sadık yarim mandolin :) ortaokula ilk geçtiğim zamanlarda tipik gitar hevesiyle ders almak istedim.önden mandolinle başlattı hocam.tam 3 yıl boyunca aksatmadan ders aldım.nota bilgim o kadar sağlamdı ki...3 yıl boyunca hevesle gitara geçeceğim günü bekledim.çıkmadığım müsamere kalmadı...liseye geçtiğimde sonunda gitarımı elime alabilmiştim.1 yıl da gitar dersi aldıktan ve müsamerelerin tozunu attırdıktan sonra öss derdi baş gösterdi...sonra da tıp...yıllardır elime gitar almadım.hele mandolin görmeyeli o kadar zaman oldu ki...en çok da beynimden yıllar boyunca silinen nota bilgime yanarım :(
mandolin candır :wink: ben gitarı bile tremoloyla çalıyorum :) nota bilgin silinmemiştir nasıl ki yolda yürürken , adım atarken düşünmüyorsan mandolini eline aldığında da parmakların uçar gider...bak caanım çekti, ne zamandır elime almıyordum... :)
Kullanıcı avatarı

Re: çalması en kolay müzik alteleri hangileri?

 #2054739  gönderen melisss
 15.11.2012 - 22:45:57
neschter yazdı:
melisss yazdı:
neschter yazdı:kolay derken? bi enstrümanı çalması kolay diye seçmek olmaz...pek çoğu için ''evet iyi çalıyorum'' demek zor, ciddi emek ister.

eğer bu işe ilk adımımı atacağım diyorsanız ve telli çalgılar tercihinizse mandolini öneririm. mandolin çalmayı öğrendikten sonra devamında gitar ve diğer telli çalgıları da rahatlıkla çalabilirsiniz. ha mandolin öyle havalı görünmez :) (benim ilk göz ağrımdır, kıymatlımdır o ayrı :) ) ama başlangıç için şiddetle tavsiye ederim :wink:
evet yaa sadık yarim mandolin :) ortaokula ilk geçtiğim zamanlarda tipik gitar hevesiyle ders almak istedim.önden mandolinle başlattı hocam.tam 3 yıl boyunca aksatmadan ders aldım.nota bilgim o kadar sağlamdı ki...3 yıl boyunca hevesle gitara geçeceğim günü bekledim.çıkmadığım müsamere kalmadı...liseye geçtiğimde sonunda gitarımı elime alabilmiştim.1 yıl da gitar dersi aldıktan ve müsamerelerin tozunu attırdıktan sonra öss derdi baş gösterdi...sonra da tıp...yıllardır elime gitar almadım.hele mandolin görmeyeli o kadar zaman oldu ki...en çok da beynimden yıllar boyunca silinen nota bilgime yanarım :(
mandolin candır :wink: ben gitarı bile tremoloyla çalıyorum :) nota bilgin silinmemiştir nasıl ki yolda yürürken , adım atarken düşünmüyorsan mandolini eline aldığında da parmakların uçar gider...bak caanım çekti, ne zamandır elime almıyordum... :)
mandolinimi annem ne yaptı bilemiyorum :) ama belki birgün bir heves bir yerlerde yine karşılaşırız :)
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı
tatarramazan yazdı:
hemiazygos yazdı:"çalmak" tan kastına göre değişir. "çalıyorum" diyerek hava atmaksa bas diyeceğim. oturup tab ezberler iki tekrar atarsan metallica nın for whom the bell tolls unu çalarsın.havan da olur.bası az şarkılarda grupla sahne alıp kafa falan sallarsın.

ha çalmaktan kastın hakkını vermekse,bas en zorudur."slap" olarak tabir edilen şekilde çalmayı öğrenmeden bas çalıyorum diyemezsin.nota bilgin olacak,akorlara hakim olacaksın;elektrocu solo atarken yürüyüşlerle eşlik edeceksin ona alttan,es lerde boşluğu sen dolduracaksın.tek başına sololar atacaksın.

11-12 telli baslar bile var,insan bi işini necasetini çıkarmayagörsün.
:D yok öyle bişey.. solo deyince elektro gitarı anlamandan, akor ve tab laflarından. zamanında bu işlere heveslenmiş metalci gençlerden olduğunu varsayıyorum. bana slap geçen 3 tane rock veya metal parçası söyle madem.. bi de bas gitarla akor basılan bi tane şarkı söyle :) traditional grip tutmayana da davulcu demeyelim o zaman :)
hadi diyelim soloyu elektrocu! atsın, bunu atmak mı zordur eşlik etmek mi? ki sololarda groove genellikle aynen devam eder.. es'lerde boşluğu sen dolduracaksın diye bişey de yok.. es veya senkop zaten boşluk dediğin şey olsun diye yapılır. bunu dolduracak olsan da bas belki en sonda gelir.. tek başına solo atmaya gelince de bana bas solosu olan 3 şarkı söyle ben sana diğer enstrümanların sololarından 3 er bin tane söyleyim..

burda hangi enstrümanı yalayıp yutmak daha kolay diye tartışmıyoruz tabi ki.. programa çıkacağın zaman bi elemanın eksik olsun yerini en kolay doldurabileceğin bas gitardır. piyasada gırla basçı olduğu için değil. diğer müzisyenlerin de az da olsa bas çalabildiğinden ve sahnede rezil etmediğin sürece hatta çoğu zaman rezil etsen bile farkedilmediğin içindir..
bu laflarından da senin "bas ne hiç duyulmuyor yeaaa" adamı olduğun belli oluyor hafiften.

slap için:

sarı çizmeli mehmet ağa(kurban coverını alalım ele);korn un pek çok şarkıları. efendime söyleyeyim pink floyd-another brick in the wall.ama niye böyle bi arayışa girelim onu da bilmiyorum.slap pop ve jazz da yer bulur daha çok.metal veya rock arayışının nedeni ne?

black sabbath ın war pigs in sonundaki soloyu dinle,biraz kaliteli bir kayıtsa bası gitarla baş başa duyarsın.hangisi daha zor sen karar ver.iron man ı de dinle aynı şekil.

bas solosuna gelirsek,metallica-orion u dinle.sonlara doğru gelen solo pedal ile yapılmış onu da elektroya yorma.

cilff burton for whom the bell tolls u çalarken akor basardı rahmetli.

neyse özetle,işte o başka müzisyenin yer doldurmasını bas çalmak olarak nitelendirirsen kolaydır;aman rezil etmeyeyim amacıyla çalarsan.ama hakkı vererek çalınan bas şarkıya çok şey katar.bana sorarsan bas çalıyorum diyebilmek de odur.şimdi ben de elime bir elektro gitar alırım.usul usul akor basarak rezil olmadan sahnede yer tutarım.gitar mı çalmış oldum böylece.hiç zannetmiyorum.

edit:iron maiden i unutursam rüyamda steve harris bir yerime ek eder o bası.
Kullanıcı avatarı

 #2055750  gönderen bellapais
 16.11.2012 - 22:42:15
ney zor onu biliyom..