Perşembe , Eylül 19 2019
DrTus Köşe yazarlarımızın yazılarına buradan ulaşabilir, sizlerde burada köşe yazılarınızı paylaşabilirsiniz...
Kullanıcı avatarı
FAST ME: Bir TUS çalışma Sistemi, popüler Challange...

Özgün bir TUS çalışma sistemi…TUS sürecine dair bir challenge...FAST ME

Aslında soru- cevap köşemizde de yer alan önerilerimin bir sistematiği…

FAST ME ne demek peki… FA-sikül S-pot bilgiler T-üm tus soruları ME-ntal process… ve FASTmakul bir hız…

Haydi hep beraber bu TUS çalışma sistemini ele alalım...
FA-siküller TUS’a çalışmak için eşsiz kaynaklardır. Fasikülleri ilk okumada 8-12 sayfa/saat hızında, sonraki okumalarda 12-20 sayfa/saat hızında okuyarak yola çıkıyoruz sistemimizde…

S-pot bilgiler, fasiküllerde hemen konu ardında yer alır. Aynı zamanda Prospektus Son Tekrar Serisi olarak da tüm spot bilgiler bir araya getirilmiştir. Spot bilgiler, fasiküllerden okunan konunun ana çatısını oluşturmaktadır. Hemen konu sonrası okunduğunda konuya bütüncül bir bakış açısı sağlar. Aynı zamanda bir seferde 2. tekrar imkanı sunar.

T-üm Tus Soruları, TUS’a hazırlanma sürecinin olmazsa olmaz kaynaklarıdır. Konu konu fasikül, spot bilgiler okunduktan sonra ilgili konunun çıkmış sorularıyla devam ediyoruz FAST ME sisteminde… Çıkmış sorulara yaklaşım ise, çözülebilen sorunun açıklamalarını atlamak ve doğru cevaplanamayan sorunun ise açıklamalarını okumak şeklindedir. Aynı zamanda soru aralarında yer alan tablolara ve kutucuk bilgilerine de göz atmak sistemin diğer bir önerisi… An itibariyle çıkmış sorular ve açıklamalarıyla 3. tekrarımızı yapmış oluyoruz. Aynı zamanda bilgilerimizi soru çözümünde de kullanabilmiş oluyoruz.

ME-ntal process, belki bu sistemin uygulamaya dönük en can alıcı kısmı… Bilgiyi zihinsel işleme tabi tutmak, tabi TUS nosyonu eşliğinde… Bu nasıl mı oluyor? TUS nosyonu kazanmayı açalım ilk önce… Bu bir süreç… Biraz da bilgiye seçici bir yaklaşım sergileyebilme aslında… Hocanın derste vurguladığı bilgiler, denemelerde çıkan sorular, çıkmış sorularda ile YDUS’ta sorulan sorular ve kendi çalışmalarınızdan ortaya çıkacak bir sentez… TUS nosyonu sayesinde fasikülde okunan bilginin değerini hızlıca belirler, o bilgiye ne düzeyde Mental Process uygulayacağınıza karar verirsiniz… Burada sistemimizin en belirleyici öğesini örneklendirerek açıklayacağım…
Mesela Romatoloji çalışıyorsunuz… TTS’den daha önce RA tanı kriterlerinin TUS’da kelime oyunu ile sorulduğuna aşinasınız, biliyorsunuz… En son dahiliye dersinizde de konuyu anlatan hocanın RA kriterlerinin değiştiğini söylediğini anımsıyorsunuz… O zaman yeni RA kriterleri güncel bir bilgi olduğundan ve eski zamanlarda TUS’ta da sorulduğundan önümüzdeki sınavlarda soru sorulma potansiyeli çok yüksek bir bilgidir… Bu ayrım sonrası bu bilgiye en üst düzey Mental Process uygulama gerekliliğiniz vardır… Nasıl mı peki? Çok basit… Fasikülde RA kriterlerini okuduktan sonra gözlerini kapatıp zihninden bir kez kitaptaki sıranın aynısıyla tekrar etmeye çalışmak uygulanabilecek en üst Mental process düzeyimizdir… Sonra spot bilgileri okurken, sonra çıkmış soruları okurken aynısını RA kriterleri için tekrarlamak… Bu bilgi çünkü kelimesi kelimesine hatırlanması gereken bir bilgidir, uzun süreli hafızaya geçmesi için de en üst düzey Mental Process gerektirir. Yine Romatolojiden devam edelim… Mesela PAN kriterleri TUS’ta direkt soru olmamış, PAN genelde vaka sorusu olarak karşımıza gelmiştir. Vaka sorusunda da genelde mezenter veya renal arterlerde tesbih tanesi görünüme neden olan mikroanevrizmalar sorunun ipucudur… Yani PAN konusu çalışılırken kriterleri tümüyle bilinmeyi hak etmez, sadece haberdar olunması için okunur ve hemen geçilir…

Sistemin Mental Process öğesi özetle şunu der: Ne otur fasikülün hepsini ezberlemeye çalışarak 1 ayda 1 ders bitirip demotive ol; ne de hızlı hızlı tüm fasikülü 3 günde oku geç yaparak öğrenmeden mağdur ol…

Burada mental process öğesi aynı zamanda ideal hız için de belirleyici oluyor.
FAST...Makul bir hız… İlk okuma için günlük 8-10 saatlik bir çalışma performansıyla 8-12 sayfa/sa hızından Dahiliye- Pediatri 10 gün, diğer dersler için 1 hafta ideal süremiz... Sonraki tekrarlarımız içinse süreyi 4-5 gün ile sınırlandırıyoruz.
FAST ME sisteminin tekrar yaklaşımı ise gelecek yazımda olacak…
Bilgilerinizi Mental Process’e tabi tutmayı unutmayın :)
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Öncelikle yazınız çok faydalı teşekkür ederiz. Benim de bir süredir kafama takılan bir soru var..Tekrar aralarını nasıl tutalım ? Bir dersin tekrar aralığını düzenli bir zaman diliminde tutmanın faydası var mıdır ?Benim şu an yapmaya çalıştığım bütün dersleri bitirip sonra tekrar başa dönmek şeklinde ? Sıra olarak da denemeye yakın dönemde sırasıyla biyokimya-farma-anatomi bitirmek..

 #2704106  gönderen gorki
 24.11.2013 - 19:02:41
güzel açıklama olmuş teşekkür ederiz.. Yani çıkmış olan yerlere bakarak,çıkabilcek yerleri hatırlamaya çalışmalııyız ... Doğru anladım umarım : )
Kullanıcı avatarı

 #2704227  gönderen RonSwanson
 24.11.2013 - 20:32:26
Benim de naçizane bir çalışma sistemim var. Ayıptır söylemesi asistan kesintisi ile radyoloji kazandırmıştır bana. Şu şekilde:

Fiziksel ortamın iyileştirilmesi (Sessiz, konsantrasyon bozacak şeylerden arındırılmış bir mekan.)
Uygun kaynakların temini (Mümkünse yeni notlar sık tekrara uygun hale getirilmeli.)
Ciddiyet (Yatığımız işin ciddiyetinin bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız.)
Kazanma hırsı (Olmazsa olmaz.)

Yalnız bir kısaltma bulamadım henüz. Fikirlere açığım.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

 #2704251  gönderen johncartermd
 24.11.2013 - 20:44:53
RonSwanson yazdı:Benim de naçizane bir çalışma sistemim var. Ayıptır söylemesi asistan kesintisi ile radyoloji kazandırmıştır bana. Şu şekilde:

Fiziksel ortamın iyileştirilmesi (Sessiz, konsantrasyon bozacak şeylerden arındırılmış bir mekan.)
Uygun kaynakların temini (Mümkünse yeni notlar sık tekrara uygun hale getirilmeli.)
Ciddiyet (Yatığımız işin ciddiyetinin bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız.)
Kazanma hırsı (Olmazsa olmaz.)

Yalnız bir kısaltma bulamadım henüz. Fikirlere açığım.
:D

 #2704282  gönderen Ostar
 24.11.2013 - 20:58:25
RonSwanson yazdı:Benim de naçizane bir çalışma sistemim var. Ayıptır söylemesi asistan kesintisi ile radyoloji kazandırmıştır bana. Şu şekilde:

Fiziksel ortamın iyileştirilmesi (Sessiz, konsantrasyon bozacak şeylerden arındırılmış bir mekan.)
Uygun kaynakların temini (Mümkünse yeni notlar sık tekrara uygun hale getirilmeli.)
Ciddiyet (Yatığımız işin ciddiyetinin bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız.)
Kazanma hırsı (Olmazsa olmaz.)

Yalnız bir kısaltma bulamadım henüz. Fikirlere açığım.
Sandalyeden dustum😂
Kullanıcı avatarı

 #2704295  gönderen tustabib34
 24.11.2013 - 21:07:50
RonSwanson yazdı:Benim de naçizane bir çalışma sistemim var. Ayıptır söylemesi asistan kesintisi ile radyoloji kazandırmıştır bana. Şu şekilde:

Fiziksel ortamın iyileştirilmesi (Sessiz, konsantrasyon bozacak şeylerden arındırılmış bir mekan.)
Uygun kaynakların temini (Mümkünse yeni notlar sık tekrara uygun hale getirilmeli.)
Ciddiyet (Yatığımız işin ciddiyetinin bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız.)
Kazanma hırsı (Olmazsa olmaz.)

Yalnız bir kısaltma bulamadım henüz. Fikirlere açığım.
Ahahha :) bu adamı cidden seviyorum :)
Kullanıcı avatarı

 #2704389  gönderen panzerpan
 24.11.2013 - 21:57:51
RonSwanson yazdı:Benim de naçizane bir çalışma sistemim var. Ayıptır söylemesi asistan kesintisi ile radyoloji kazandırmıştır bana. Şu şekilde:

Fiziksel ortamın iyileştirilmesi (Sessiz, konsantrasyon bozacak şeylerden arındırılmış bir mekan.)
Uygun kaynakların temini (Mümkünse yeni notlar sık tekrara uygun hale getirilmeli.)
Ciddiyet (Yatığımız işin ciddiyetinin bilincinde olmalı ve buna göre davranmalıyız.)
Kazanma hırsı (Olmazsa olmaz.)

Yalnız bir kısaltma bulamadım henüz. Fikirlere açığım.
:D
Kullanıcı avatarı
pinaryildiz yazdı:Öncelikle yazınız çok faydalı teşekkür ederiz. Benim de bir süredir kafama takılan bir soru var..Tekrar aralarını nasıl tutalım ? Bir dersin tekrar aralığını düzenli bir zaman diliminde tutmanın faydası var mıdır ?Benim şu an yapmaya çalıştığım bütün dersleri bitirip sonra tekrar başa dönmek şeklinde ? Sıra olarak da denemeye yakın dönemde sırasıyla biyokimya-farma-anatomi bitirmek..
FAST ME -2 de tekrar sistematiğine değineceğim :)
Kesinlikle düzenli aralıklarla tekrar etmeyi öneriyorum. Deneme öncesi ara tekrarlar ve tüm döngüyü bitirdikten sonra ana tekrarlar ile gitmek.
Bilgileri sık sık geri çağırmak, sınav esnasında bilgiyi en iyi düzeyde hatırlamayı ve soruda kullanmayı sağlayacaktır.
Biyokimya-anatomi-farma üçlüsü son 1 aylık grand majör tekrarımızda kesinlikle sonda yer alması gereken muhteşem 3 lüdür :)
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı
drsrk yazdı:merhaba peki 1 FASTME den sonra her tekrarda TTSleri de okumalı mıyız ya da TTS leri kaç kez okumalıyız?
teşekkürler..
Merhabalar,
1 effektif FAST ME döngüsünden sonra, her tekrarda TTS leri tümden okumayı önermiyorum, sadece soru-cevap şeklinde gözden geçirmek daha makul olacaktır. Cevaplar ilk FAST ME de fosforlanırsa, soru cevap şeklinde süreci hızlıca devam ettirmek çok daha kolay olacaktır.
Kullanıcı avatarı

 #2704409  gönderen drgoze
 24.11.2013 - 22:13:26
gorki yazdı:güzel açıklama olmuş teşekkür ederiz.. Yani çıkmış olan yerlere bakarak,çıkabilcek yerleri hatırlamaya çalışmalııyız ... Doğru anladım umarım : )
Mental process kısaca hangi bilgiye hangi düzeyde zihinsel işlem uygulayacağımızdır.
Kullanıcı avatarı

Re:

 #2704620  gönderen alijunzade
 24.11.2013 - 23:44:26
çok efektif ve algılanması kolay\uygulanabili bir kategorizasyon olmuş .elinize sağlık :)