Salı , Kasım 13 2018
DrTus Köşe yazarlarımızın yazılarına buradan ulaşabilir, sizlerde burada köşe yazılarınızı paylaşabilirsiniz...
Kullanıcı avatarı

2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149239  gönderen drbounlife
 13.08.2018 - 11:55:22
2018 Ağustos TUS Deneyimi

Bir TUS sınavı daha geride kaldı. Şimdi sıra heyecanla beklenen ÖSYM’ nin soruları ve cevapları aday işlemleri sisteminden sınava girenlerle paylaşmasında. Sonrasında hatalı-çelişkili soruların hızla tartışılması, sınava giren meslektaşlarımızın şüpheli sorulara referans araştırması, TUS dershanelerinin yoğun ve ayrıntılı incelemeleri sonrası hatalı-çelişkili soruların internet sitelerinden ilanı.. Malum, hatalı sorulara itiraz için ÖSYM’ nin belirlediği üç iş günü olan bir süre var. Yani, özellikle bu üç gün sınav sorularının yoğun analiziyle geçecek.

Sınava gelince, bu sınav deneyimimi paylaşmak istedim. Çok sayıda TUS sınavına girmiş biriyim. Bu sınav da benim için sıradan bir başvuruydu. Sınava Ankara’ da girdim. Tabi ne kadar Ankara’ ydı onu bilmiyorum da.. Sınav giriş belgeme baktığımda Ümitköy Anadolu Lisesi, sınav giriş yerimdi. Sınava arabamla gittim, neyse ki o imkanımız vardı. Yoksa arabasız falan tek başına oraya nasıl gidilir bilmiyorum. Ankara’ da Ümitköy’ de sınava girmekle İstanbul da Beylikdüzünde ya da Hadımköy de sınava girmek arasında pek fark olmadığını söylesem İstanbul’ u bilen arkadaşlar da anlayabilir durumu sanırım. Bir arkadaşımı da öncesinde sınava gireceği ODTÜ maden mühendisliği’ ne bıraktım. ODTÜ maden mühendisliği de, araçla ODTÜ kampüsüne girdikten sonra 3 km kadar içeride yani. Buraya da arabasız falan gelinmez diye düşündüm. Ya da taksi ile gideceksiniz. Okul dönemi olmadığı için ODTÜ kampus içinde gezen ring otobüs falan da görmedim. Toplasan Ankara’da toplam 10 okulda gerçekleşebilecek bir sınav için neden bu kadar zorlaştırılmış anlamış değilim. Temel oturumundan sonra yemek yiyecek yer bile yoktu okul çevresinde yani. Aracımla 10 km kadar yol gidip bakanlıkların olduğu yerde yemek yiyebilecek bir yer bulabildim. ODTÜ de sınava girenler de ancak sandviç bulabilmişler öğle yemeğinde. Düşünün artık sınav yerlerinin halini. Neyse, sınava gireceğim okula 9.15 gibi ulaştım. Aracımı biraz mesafeli uygun bir yere park ettikten sonra, 5 tl emanet ücreti ile el çantamı emanete bıraktım. Kapı aramasında, kapı görevlisinin bina sorumlusuna dönüp, ‘Hocam yüzükle alıyor muyuz sınava’ diye sormasından sonra, yüzüme bakıp Alyans hariç Demesi, sonra Alyans mı bu diye tekrar bina sorumlusuna sorması gereksiz geldi. Gereksiz bir alyans diyaloğu yaşamış oldum. Bu arada bina sınav sorumlusunun taşlı olursa alyans onu da almıyoruz demesi de ek ayrıntı. Yani alyanslar sade olacak bilginize.. Sınav salonunda yerime geçtim, cevap anahtarı optik formları dağıtılmasıyla biraz şaşırdım. ÖSYM birkaç sınavdır soru kitapçığına işaretleme yaptırıyordu. Demek ki o sistem sağlıklı olmadı ki tekrar optik forma geçildi. Bir diğer ayrıntı da, soru kitapçığı iç sayfasında doldurulan tüm harfleri yazım imla işaretlerini kodlama sayfasının kaldırılmış olması da yine bir uygulamadan daha vazgeçildiğinin göstergesi. Bunun kaldırılması uygun geldi , gereksiz bir uygulamaydı bana göre. Sınava çalışıp giren biri olmadığım için sorularla ilgili yorum yapmayacağım. Sadece fark ettiğim temel birkaç şeye değinip yazımı bitireceğim. Temelde anatomi soruları artık klinik anatomi olarak sorulmaya başlanmıştı. Yine olgu soruları mikrobiyoloji ve patolojide de vardı. Klinikte de dahiliye küçük stajlar sorularının neredeyse tamamı olgu soruları şeklindeydi. Kendimi ÖSYM’ nin üniversite giriş sınavlarındaki uzun türkçe paragraf sorularını okur gibi hissettim. Hem temelde klinik soruların olması hem de klinikte vaka sorularının sayıca fazlalığı bu sınava hazırlanırken bol ve çeşitli soru çözmenin olumlu katkısı olacağı izlenimini verdi. Sınava giren tüm meslektaşlarıma, sonuçlarının hayırlı olması dileklerimle..

drbounlife
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149321  gönderen soroz
 13.08.2018 - 14:38:47
Sınav yerlerinin toplu taşıma araçlarına yakın kolay ulaşılabilinir yerler olması doğru olan ancak buna pek dikkat etmiyorlar.

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149387  gönderen daffodilmuse
 13.08.2018 - 16:42:56
Ağustos sıcağında kapalı klimasız güneş vuran bir odada artık kaç dereceye tekabül eder bilemiyorum patlayarak 2,5 + 2,5 saat ? Neden ağustos 12 arkadaşlar? hiç mi bu duruma itiraz eden yok anlamadım, mecburi atamalarından önce olsun falan diye mi bu uygulama?
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149410  gönderen DişiFajVeBoToks
 13.08.2018 - 17:37:13
Benim girdiğim yerde konusurlarken duydum, arkadaşlarından biri taksici okulu bulamadı diye sabahki oturuma girememiş. Okul ankara milli piyango anadolu lisesi. Resmen dağda. Rakım o kadar yüksekti ki agustos günü dondum. Merkezdeki o kadar okul doldu mu cidden ben de onu merak ediyorum.

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149413  gönderen aerztinnn
 13.08.2018 - 17:38:52
DişiFajVeBoToks yazdı:
13.08.2018 - 17:37:13
Benim girdiğim yerde konusurlarken duydum, arkadaşlarından biri taksici okulu bulamadı diye sabahki oturuma girememiş. Okul ankara milli piyango anadolu lisesi. Resmen dağda. Rakım o kadar yüksekti ki agustos günü dondum. Merkezdeki o kadar okul doldu mu cidden ben de onu merak ediyorum.
hocam yurt dısı Tıp dıploma denkliği sınavıda tusla aynı gün oluyor ve merkezı yerlere bu sınava gırenler verılıyor yabancılar falanda oluyor
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149416  gönderen DişiFajVeBoToks
 13.08.2018 - 17:49:11
Alyans olunca neden sorun olmuyor ne saçma. Eşi kızar diye herhalde. Benim saçımdaki lastik tokayı çıkartıp saçlarımı haralagürele karıştırıp çip aradılar kafamda. Türbanlı olanlar tık tık geçti. Yapacagınız önlem bu kadar işte. Girişte kimlik giriş belgesi kontrol ediliyor. Sınıfta temele klinik belgesiyle gelen biri vardı. Son 5 dk kala görevli bununla giremezsin dedi. Madem başta onu da kontrol etseniz ya. Saçma sapan. Hiçbir aşamada tutulur yanımız yok. Salla pati.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149437  gönderen aerztinnn
 13.08.2018 - 18:32:41
DişiFajVeBoToks yazdı:
13.08.2018 - 17:49:11
Alyans olunca neden sorun olmuyor ne saçma. Eşi kızar diye herhalde. Benim saçımdaki lastik tokayı çıkartıp saçlarımı haralagürele karıştırıp çip aradılar kafamda. Türbanlı olanlar tık tık geçti. Yapacagınız önlem bu kadar işte. Girişte kimlik giriş belgesi kontrol ediliyor. Sınıfta temele klinik belgesiyle gelen biri vardı. Son 5 dk kala görevli bununla giremezsin dedi. Madem başta onu da kontrol etseniz ya. Saçma sapan. Hiçbir aşamada tutulur yanımız yok. Salla pati.
hocam bende turbanlıyım bızımde kafamıza ellerını atıyorlar zaten kafamız yapışık :) saç ve kafa arama sebebi galıba kopya unsuru bır sey arıyorlar zaten kafamda sınava kopya soksam kopyaya ulaşmam ıcın sınavın ortasında eşarbımı açmam lazımki zaten ben bunu sınav salonunda yapmaya kalkasam gözcüler anında dışarı atar benı tutanak tutarlar hakkımda :)
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149458  gönderen Düşselbiroyincak
 13.08.2018 - 18:56:38
Çok teşekkürler bounlife hocam🤗🤗 o kadar güzel yazmışsınız ki, resmen girmiş kadar olduk. 😍😍Ne zamandır listemde olan bir etkinlikti fakat bir türlü fırsat olmadı; inşallah şubat dönemini iple çekiyorum. Ben evden sandviç yapıp emanete veririm sanki 😀Ama kış mevsimi olması beni biraz korkutuyor, acaba ağustos'u mu beklesem diyorum bazen 🤔 , ben de deneyimlerimi yazarım buraya 😋
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149761  gönderen drbounlife
 14.08.2018 - 09:55:44
daffodilmuse yazdı:
13.08.2018 - 16:42:56
Ağustos sıcağında kapalı klimasız güneş vuran bir odada artık kaç dereceye tekabül eder bilemiyorum patlayarak 2,5 + 2,5 saat ? Neden ağustos 12 arkadaşlar? hiç mi bu duruma itiraz eden yok anlamadım, mecburi atamalarından önce olsun falan diye mi bu uygulama?
Bu da dile getirilmesi gereken bir konu evet, bu sene bayram nedeniyle böyle oldu normalde Ağustos' un son haftası olacak diye biliyorum.
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4149762  gönderen drbounlife
 14.08.2018 - 09:57:29
Düşselbiroyincak yazdı:
13.08.2018 - 18:56:38
Çok teşekkürler bounlife hocam🤗🤗 o kadar güzel yazmışsınız ki, resmen girmiş kadar olduk. 😍😍Ne zamandır listemde olan bir etkinlikti fakat bir türlü fırsat olmadı; inşallah şubat dönemini iple çekiyorum. Ben evden sandviç yapıp emanete veririm sanki 😀Ama kış mevsimi olması beni biraz korkutuyor, acaba ağustos'u mu beklesem diyorum bazen 🤔 , ben de deneyimlerimi yazarım buraya 😋
Ben teşekkür ederim yorumunuz için :), Ağustos daha uygun olabilir deneyimlemek için bence de :)

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4150024  gönderen dr_rainbow
 14.08.2018 - 17:14:07
Ösym nin ais e girince çıkan anketinde olumsuz koşulları bildiren ek bölmeler çıkıyor. Doldurmanızı tavsiye ederim. Benim sınava girdiğim salonda da çok olumsuzluklar vardı şimdi doldurdum uzun uzun da yazdım şikayetimi. Dikkate alınmaz diye düşünmeyip yine de doldurulmalı diye düşünüyorum
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4150273  gönderen dr_amahangisi
 15.08.2018 - 11:05:08
ülkedeki gelişmeler neticesinde son 2 yılda adı değişen çok okulumuz var malum.ben de adı değişen bir okulda girdim.başta taksiciyle uğrastık bulmak için. navigasyona da güvenmedi patron.neyse ki başka bi taksi durağına sorduk..
Kullanıcı avatarı

Re: 2018 Ağustos TUS Deneyimi

 #4150301  gönderen mhurkan
 15.08.2018 - 11:48:58
Eline sağlık çok güzel yazı. Ben bu sefer girmedim sınava.