Pazar , Haziran 16 2019
Sevgiye dair hersey bu baslikta...

Evlilik meselesi

 #4117831  gönderen Cevirmenmd
 14.05.2018 - 20:33:32
Şimdi garip bi durum içindeyim bize ne diyenler şimdiden teşekkür ederim. Bi iki fikir almak istiyorum sadece.

Öğretmen bi erkek arkadaşım var ve evlilik konusunu uzun süredir düşünüyoruz. Konuyu aileme açtığımda doktor-öğretmen mevzusundan dolayi tepkili davrandilar hatta ayrıl dediler. Ben belki yumusarlar diye ve gerçekten sevdiğim, yanında mutlu olduğum tek insan olduğu için devam ettim. Karşı tarafın ailesi artık ısrar etmeye başladı ne zaman evleneceksiniz vs gibi. Ben yine aileme konuyu açtım ve yine tepkiyle karşılaştım ama bu defa biraz daha ılımlılar. Sadece pasif agresif davranıyorlar. Ben söylemeden bişey yapmak istemiyorlar sanki böyle bi konu hiç yokmuş gibi davranıyorlar. Erkek arkadaşımla tanıştırdım gayet iyi geçti görüşme hatta iyi çocukmus bile dediler. Ama bi hafta sonra aynı mevzular tekrar gundeme geldi. Şimdi yine benim zorumla ailesiyle tanısicaz. Zamanla alışırlar tepki göstermezler dedim ama bu süreç beni de çok yipratti. Şimdi ailemin mutluluğunu düşünüp vazgeçmeli miyim yoksa mutlu olduğum insanla devam etmeli miyim? Sadece tarafsız bi gözden yorum duymak için yazdım yoksa fikir veren çok tabi. Ve vazgecersem bu durum zaten beni çok üzecek sen çoktan vazgecmissin demeyin lütfen.
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117834  gönderen hevidarr
 14.05.2018 - 20:37:37
hocam erkek arkadaşım dediğin adam senin arkanda duracaksa birlikte çaba gösterebilirsiniz bence. ama o senin kadar uğraşmıyorsa yarı yolda kalabilirsin derim
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117842  gönderen Celina
 14.05.2018 - 21:14:52
Hocam böyle şeylerde en mantıklı olanı seçmek gerek. Gerçekten çok seviyorsanız evlenin zaten aileler bir şekilde ikna olur zaman içinde. Ama sevdiğinizi sanıyorsanız ki çok fazla insan sevdiğini sanıyor genelde günümüzde tekrar düşünün derim kendiniz adına.
Bence normal şartlar altında meslekler arasındaki statü ve kazanç farkı evliliğe engel değildir olamaz. İyi anlaşmak arkadaş da olabilmek daha önemli. Ama türk erkekleri kompleksli ve ataerkil oldukları için zaman içinde yoğun çalışma koşullarını ve eşinin kendisinden daha çok kazanma durumunu kabullenemeyip her şeyden problem çıkarmaya başlıyorlar. Yeterince özgüvenli, egosuz ve kompleksi olmayan biri olursa ancak olabilir ama öyle türk erkeği çok çok nadir. Hakkınızda hayırlısı olsun ama iyi düşünün bence şu an sorun olmayan şeyler ilerde hep soruna dönüşecek.
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117845  gönderen kizarmisekmek
 14.05.2018 - 21:21:08
ailenin karşı çıkmasının tek sebebi öğretmen olması mı? tanıştırmışsın mesela ailene sorsan bu adam dr olsaydı kabul eder miydiniz diye ne cvp verirlerdi. eğer evt derlerse ailen haksız kız ailelerinin yüzde 90ı gibi statü düşkünü.buna karşı durman gerekir.mantıklı ve doğru olanı bu. senin için herşey tamsa eğer seviyorsan mutlu olacağını düşünüyorsan ayrılma devam et. zamanla kabulleneceklerdir. Aileye göre eş seçimi yanlıştır.

Re: Evlilik meselesi

 #4117849  gönderen Cevirmenmd
 14.05.2018 - 21:33:39
Celina yazdı:
14.05.2018 - 21:14:52
Hocam böyle şeylerde en mantıklı olanı seçmek gerek. Gerçekten çok seviyorsanız evlenin zaten aileler bir şekilde ikna olur zaman içinde. Ama sevdiğinizi sanıyorsanız ki çok fazla insan sevdiğini sanıyor genelde günümüzde tekrar düşünün derim kendiniz adına.
Bence normal şartlar altında meslekler arasındaki statü ve kazanç farkı evliliğe engel değildir olamaz. İyi anlaşmak arkadaş da olabilmek daha önemli. Ama türk erkekleri kompleksli ve ataerkil oldukları için zaman içinde yoğun çalışma koşullarını ve eşinin kendisinden daha çok kazanma durumunu kabullenemeyip her şeyden problem çıkarmaya başlıyorlar. Yeterince özgüvenli, egosuz ve kompleksi olmayan biri olursa ancak olabilir ama öyle türk erkeği çok çok nadir. Hakkınızda hayırlısı olsun ama iyi düşünün bence şu an sorun olmayan şeyler ilerde hep soruna dönüşecek.
Gerçekten sevmek ile sevdiğini sanmak nasıl ayırt edilir peki?
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117860  gönderen Jeanne
 14.05.2018 - 21:47:54
Buradan fikir alma ihtiyacı hissediyorsan evlenme. En azından hemen evlenme biraz daha vakit geçir. Gerçekten aşık olsan zaten kimseden fikir istemezdin bence. Aşk evliliği olmayan evliliklerde de ilk senenin hevesi geçtikten sonra ‘zaten annem de istememisti’ ‘zaten şoyleydi’ ‘zaten böyleydi’ diye baştaki sorunlar canlanıyor.
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117864  gönderen kutsaclirapunzel
 14.05.2018 - 21:51:51
Doktor kız ve diğer erkek gibi bir kombinasyonda yorum yaparken zengin kız fakir oğlan dramına bağlamayın rica edicem. O kadar böbürlenmeye gerek yok. Bi zengin kız değiliz, öğretmen de fakir oğlan değil.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009

Re: Evlilik meselesi

 #4117870  gönderen drbuspiron
 14.05.2018 - 21:58:19
Sanirsiniz milyonlari götürüp aksama kadar da pohpohlaniyoruz neyin parasi neyin statusu allasen
Gerçekten seviyorsan seviliyorsan bak keyfine
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117875  gönderen rosebud
 14.05.2018 - 22:04:58
Vazgeçmeli miyim diye soran bi insan (kadın erkek ayırmıyorum) baştan vazgeçsin bence...sorun meslek sorunu değil, ailenin ağzına çok baktığını gösterir bu durum...Yanlış anlama ama önce sizin biraz daha olgunlaşmanız lazım bu evlilik konusunda. Daha sonra aile içi işlere de karışanlar olacak o zaman da pasif kalırsınız kendi huzurunuz bozulur...

Artı erkek olsun kadın olsun ailesini evleneceği kişi hakkında çok rahat ikna edebilir diye düşünüyorum...bu statü konusuna bence siz de sevmenize rağmen aileniz kadar önem vermeye başlamışsınız...

Bir de en ufak bir tartışmanız olsa zaten ailem istememişti diye düşüneceksiniz ve bu durum da evliliğinize olumsuz yansıyacak...belki de atlatılabilecek bir tartışma bile gözünüzde büyüyecek...

İyi düşünün...Ne karşı tarafı ne de kendinizi boşu boşuna üzmeyin...

Re: Evlilik meselesi

 #4117898  gönderen cerrahi23
 14.05.2018 - 22:24:37
Bence siz yeteri kadar inanmıyorsunuz karşınızdaki insana..eğer gerçekten inansaydınız ona ;bırakın öğretmen olmasını sakat kalmış düz bir memuru bile sorgulamazdınız.sorguluyorsunuz ki insanların fikirlerine önem veriyorsunuz oysa gerçekten seven biri sevdiğine bunu asla yap(A)maz
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117907  gönderen drela64
 14.05.2018 - 22:28:42
meseleleri mesele etmezsen ortada mesele kalmaz....
evlenme takılın öyle sonra karşı tarafın ailesi çocuğa baskı yapsın ayrılın sen de senin ailene alın işte ayrıldık mutlu olabilirsiniz de...
sonra senin yeni sevgiline hiiiç karışmazlar
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117924  gönderen M724
 14.05.2018 - 22:44:12
Bence doktor doktorla evlenmesi lazım. Ne anlar öğretmen doktorun hâlinden.Ailen sonuna kadar hakli...
Aslinda bu durum karşı taraf icinde büyük sıkıntı sen alacaksın 15bin o alacak 5bin. Kaldi ki bircok ogretmen bu maas meselesi yüzünden olsa gerek doktor düşmanı...
Olmaz olmaz zorlama...
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı

Re: Evlilik meselesi

 #4117944  gönderen M724
 14.05.2018 - 22:58:51
kutsaclirapunzel yazdı:
14.05.2018 - 21:51:51
Doktor kız ve diğer erkek gibi bir kombinasyonda yorum yaparken zengin kız fakir oğlan dramına bağlamayın rica edicem. O kadar böbürlenmeye gerek yok. Bi zengin kız değiliz, öğretmen de fakir oğlan değil.
Hayır hocam siz zengin kizsiniz ogretmenlerde fakir oğlan. 1500liraya ogretmenlik yapiyor bircok sozlesmeli öğretmen. Bunu bile bulamıyor bircogu. Devlete atanip 4bin lira maas almak en üst seviye onlar icin.(istisnalar kaideyi bozmaz)

Re: Evlilik meselesi

 #4117984  gönderen Cevirmenmd
 14.05.2018 - 23:58:35
cerrahi23 yazdı:
14.05.2018 - 22:24:37
Bence siz yeteri kadar inanmıyorsunuz karşınızdaki insana..eğer gerçekten inansaydınız ona ;bırakın öğretmen olmasını sakat kalmış düz bir memuru bile sorgulamazdınız.sorguluyorsunuz ki insanların fikirlerine önem veriyorsunuz oysa gerçekten seven biri sevdiğine bunu asla yap(A)maz
Benim karşımdakinden de sevgimden de şüphem yok. Aslında eksik anlattım olayların bir de background'u var. Ailem aynı durumu ablamla da yaşadı ve ablam herşeye rağmen evlendi. O süreçte çok üzüldü annem de babam da ailece travma yaşadık desem yeri.. Şimdi üstümde biraz baskı kuruyorlar aynı şeyleri yaşatıyorsun şeklinde. Ben ailemin bu baskısına yeniliyorum çünkü çok duygusal bi insanım. Yanlış mı yapıyorum acaba diye düşünüyorum ister istemez. Yorumunuz için teşekkürler..