Çarşamba , Eylül 19 2018
Doktorca Haberin Adresi...
Kullanıcı avatarı
İzmir'de kanserde erken teşhise yönelik çip geliştiren liseli Berna Akdeniz ve Leyla Al Masoud, sınavsız olarak Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim alma hakkı kazandı
tıp fakültesi.jpg
Lise eğitimlerini bu yıl tamamlayan Akdeniz ve Masoud, önceki yıl kanserin erken teşhisi üzerinde çalışma kapsamında, danışman hocalarıyla akciğer, meme ve prostat kanserini erken teşhis için “mikro akışkan çip” geliştirdi.

TÜBİTAK’ın düzenlediği proje yarışmasının İzmir ayağında “Kanserden Değil Geç Kalmaktan Kork” adlı çalışmalarıyla birinci olan öğrenciler, Ankara’daki ulusal finalde gümüş madalya kazandı.

ege-universitesi-aa-2
İzmirli öğrenciler, Avrupa Birliği (AB) tarafından desteklenen SciChallenge adlı bilim yarışmasında 28 ülke ve 438 proje arasında birinciliği elde etti.

Geliştirdikleri çip TÜBİTAK bünyesinde kurulan özel bir kurul tarafından değerlendirilen öğrenciler, ABD’nin Pittsburg kentinde düzenlenen Uluslararası Bilim ve Mühendislik Fuarı’nde (Intel-ISEF 2018) Türkiye’yi temsil etmek üzere seçildi.

Öğrencilerin kanseri erken teşhisini sağlamak için geliştirdikleri çip, geçen hafta 81 ülkeden bin 800 projenin yer aldığı yarışmada biyomedikal mühendisliği dalında “dünyanın en iyi 3. projesi” olarak seçildi.

Elde ettikleri başarının ardından projelerini daha da geliştirme kararı alan liseli ögrenciler, kendilerine tıp fakültesinde okuma hedefi koydu.

HAYALLERİNE EGE ÜNİVERSİTESİ’NDE KAVUŞTULAR

ege-universitesi-aa1
TÜBİTAK düzeyinde proje hazırlayıp uluslararası bir organizasyonda derece elde ettikleri için istedikleri bir üniversitenin tıp fakültesine sınavsız yerleşme hakkı kazanan Akdeniz ve Al Masoud’ın tercihi, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi oldu.

Kayıt işlemlerini yaptırmak için beraber okula gelen başarılı öğrencileri, Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cemal Gürgün ile Hastane Başhekimi Prof. Dr. Tuncay Göksel karşıladı.

Genç “mucit”ler ile bir süre sohbet eden Rektör Budak, ardından onlara okulu gezdirdi. Öğrencilere tıp öğrencileri olduklarını simgeleyen beyaz önlüklerini giydiren Budak, akademik çalışmalar yapacakları “Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Laboratuvarları”nı tanıttı.

Mikroskop da örnek kan hücrelerini inceleme şansı bulan başarılı öğrenciler, laboratuvarların çalışmaları hakkında bilgi aldı.

“KANSERLE SAVAŞIMIZ DEVAM EDECEK”

ege-universitesi-aa
Berna Akdeniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, arkadaşıyla yaptıkları bilimsel çalışmayı daha da geliştirmek için aynı üniversite de tıp fakültesi eğitimi almaya karar verdiklerini söyledi.

Babasının da doktor olduğunu belirten Akdeniz, “Zaten yıllardır babamdan dolayı bu mesleği gözlüyordum. Aklımızda bir çok üniversite vardı ama Ege Üniversitesinin bize sağlayacağı ayrıcalıklardan dolayı tercihimiz bu yönde oldu.” dedi.

Akdeniz, kayıt için üniversiteye geldiğinde çok heyecanlandığını, Rektör Budak’ın geliştirdikleri çip üzerinde çalışmayı sürdürmeleri için destek sözünün kendilerini çok mutlu ettiğini anlattı.

Kanser vakalarının toplumda her geçen gün artmaya devam ettiğini vurgulayan Akdeniz, “Hayalim yine kanserle savaşta rol almak. Hedefimiz, lisede yaptığımız çalışmaları üniversite seviyesine çıkararak hocalarımızla beraber daha da geliştirmek.” dedi.

“YENİ ŞEYLER ÜRETMEK İSTİYORUZ”

Leyla Al Masoud da Ege Üniversite Tıp Fakültesinde üniversite hayatına başladığı için mutlu olduğunu söyledi.

Laboratuvarları gördüğünde çok heyecanlandığını anlatan Al Masoud, “Arkadaşımla gerek geliştirdiğimiz çipin üzerine bir şeyler koymak, yeni projeler konusunda çalışma yaparak yeni şeyler üretmek istiyoruz. Amacım araştıran doktorlar olmak, bu sayede insanlığa daha çok katkı sunmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Rektör Budak da kansere karşı savaş açan proje geliştiren öğrencilerin üniversitelerini tercih etmelerinin çok anlamlı olduğunu aktardı.

“ONLARA DESTEK OLACAĞIZ”

ege-universitesi-aa-3
Hem üniversite hem de tıp fakültesi olarak araştırma üniversitesi olma yolunda emin adımlarla ilerlediklerinin altını çizen Budak, şunları kaydetti:

“Öğrencilerimizin çalışmalarının geliştirilmesi ve patent alınması, ülkemizin ekonomisine sağlık anlamında sunulması konusunda takipçi olacağız. Zaten bizim kanserle milli aşı projemiz var. Öğrencilerimizin de bu mucit yanlarını değerlendirerek bu genç dinamik yaklaşımlarıyla üniversitedeki projelere entegre edeceğiz TÜBİTAK ve bakanlıklar nezdinde de bu çalışmaları geliştirmek istiyoruz.”
Sözcü
Kullanıcı avatarı
intörnlükte çalışmalarını bütün servisten kan alarak hızlandırır. tus çalışır dermatolog olup sivilce sıkarsa ne olacak peki? biyolojiye gitse daha iyi değil mi? proje işleri çok sakat bu arada, hiç bir lise düzeyinde öğrencinin kanser biyolojisine yenilik katacak bilgiye, birikimine sahip olduğunu düşünmüyorum, literatürü bileceksin ki yeni şeyler katarsın. neyse zaten ilk 50.000 tıp fakültesine giriyor farketmez artık.
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
Kullanıcı avatarı
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 09:51:04
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
bir kısmı doğru aslında sınav her şey değil. mesela çok zor bir sınavı kazanıp, ülkedeki en yüksek eğitim alsan bile başkalarının görüşüne saygı duymayı öğrenemeyebiliyorsun.
dr_demirci yazdı:
10.09.2018 - 10:20:49
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 09:51:04
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
bir kısmı doğru aslında sınav her şey değil. mesela çok zor bir sınavı kazanıp, ülkedeki en yüksek eğitim alsan bile başkalarının görüşüne saygı duymayı öğrenemeyebiliyorsun.
Bir kısmı doğru aslında.siz çok zor sınavı geçip ülkedeki en yüksek eğitimi alan biri olarak ne üretebildiniz ? Veya üretme çabası gösterdiniz mi ? Saygı,saygı duyana gösterilir değil mi ? Ben ortada bir saygı göremedim siz gördünüz mü ?
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 10:24:02
dr_demirci yazdı:
10.09.2018 - 10:20:49
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 09:51:04
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
bir kısmı doğru aslında sınav her şey değil. mesela çok zor bir sınavı kazanıp, ülkedeki en yüksek eğitim alsan bile başkalarının görüşüne saygı duymayı öğrenemeyebiliyorsun.
Bir kısmı doğru aslında.siz çok zor sınavı geçip ülkedeki en yüksek eğitimi alan biri olarak ne üretebildiniz ? Veya üretme çabası gösterdiniz mi ? Saygı,saygı duyana gösterilir değil mi ? Ben ortada bir saygı göremedim siz gördünüz mü ?
saygı herkese gösterilir. her canlıya gösterilir, hatta her bitkiye gösterilir. "saygıyı hak etme" diye bir şey yoktur. ne üretip ne tükettiğim sizi ilgilendirmez burada konu o değil.
dr_demirci yazdı:
10.09.2018 - 10:26:00
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 10:24:02
dr_demirci yazdı:
10.09.2018 - 10:20:49


bir kısmı doğru aslında sınav her şey değil. mesela çok zor bir sınavı kazanıp, ülkedeki en yüksek eğitim alsan bile başkalarının görüşüne saygı duymayı öğrenemeyebiliyorsun.
Bir kısmı doğru aslında.siz çok zor sınavı geçip ülkedeki en yüksek eğitimi alan biri olarak ne üretebildiniz ? Veya üretme çabası gösterdiniz mi ? Saygı,saygı duyana gösterilir değil mi ? Ben ortada bir saygı göremedim siz gördünüz mü ?
saygı herkese gösterilir. her canlıya gösterilir, hatta her bitkiye gösterilir. "saygıyı hak etme" diye bir şey yoktur. ne üretip ne tükettiğim sizi ilgilendirmez burada konu o değil.
Sinirlenmenize gerek yok.burada söz konusu üretmek,alınan eğitim vs . Eğer ne ürettiğinizi gözardı edecekseniz yani aynaya bakmayacaksanız tartışmanın bir manası yok.kendinize dev aynasında bakmaya devam edebilirsiniz
Kullanıcı avatarı
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 09:51:04
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
anlatayım hocam sana. öncelikle araştırma-geliştirme faaliyetlerinde bulunan bir insanım, ve türkiye'nin tıp alanında ürettiği makale vs iyi takip ederim. şimdi gelelim niye böyle dedim;

1. eleştirdiğim kişi gençler değil sistem. çünkü bu araştırma düzeninde çalışacak yüzlerce eğitilmiş beyin var. ve tahmin edin noluyor, hepsi binlerce kilometre ötede bize satılacak ilaçlar üzerine çalışıyor. güzel ödüllendiriyorsun ama olay hiç bir zaman lise veya lisans düzeyinde değil !, iki tane babası doktor, lafım ona ürettiği kanser projesi (kanser literatürünü okusan çocuğun yaşı yetmez) ile olmaz. lisansüstü, sanayi-üniversite ortaklığı olmadan bunlar boş laflar, aktiviteler.

2. ülkemizde tıp fakültesi bilim adamı değil, doktor yetiştirir. diyeceksin şunlar bunlar var. ama doktor lisansüstüne gider taaa baştan makale yazma, poster yazma, istatistik vs öğrenir ve bir çouğu kendi çabasıyla olur. ve noldu, bir sürü yıl boşa gitti. boşuna sonda taktı, boşuna ekartör çekti. elalemin isveçlisi anaokulunda kodlama yaptı bizimki intörnken ambu başında 2 saat kas yaptı. o yüzden böle çocukları tıp fakültesine sokmak onlara ve ülkemiz beyinlerine yazık etmek demek

3. fırsat eşitsizliğinin tavan yaptığı ülkemizde tek adil şey belki de merkezi sınavlar. onları delerek olmayan adalet duygumuzu iyice yerin dibine soktular. bilim insanı olmak isteyenin özellikle sınavsız okula alınması şok etkisi yarattı bende. yakında parayla proje yapılır, sınavsız fakülte ilanlarını görürsünüz. sorun gene ahlaki ve etik, bilimsel değil.
Kullanıcı avatarı
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 10:29:38
dr_demirci yazdı:
10.09.2018 - 10:26:00
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 10:24:02


Bir kısmı doğru aslında.siz çok zor sınavı geçip ülkedeki en yüksek eğitimi alan biri olarak ne üretebildiniz ? Veya üretme çabası gösterdiniz mi ? Saygı,saygı duyana gösterilir değil mi ? Ben ortada bir saygı göremedim siz gördünüz mü ?
saygı herkese gösterilir. her canlıya gösterilir, hatta her bitkiye gösterilir. "saygıyı hak etme" diye bir şey yoktur. ne üretip ne tükettiğim sizi ilgilendirmez burada konu o değil.
Sinirlenmenize gerek yok.burada söz konusu üretmek,alınan eğitim vs . Eğer ne ürettiğinizi gözardı edecekseniz yani aynaya bakmayacaksanız tartışmanın bir manası yok.kendinize dev aynasında bakmaya devam edebilirsiniz
sinirli değilim gayet sakin ve saygılı yazıyorum. forum siteleri karşılıklı bilgi paylaşmak, konuşmak, tartışmak için tasarlanmıştır. bunun için olmazsa olmaz koşul saygıdır. öyle "utandım" gibi tabirler yerine kendi görüşlerinizi uygun dille anlatma yoluna giderseniz dışarıdan bakışta daha şık durur.
Kullanıcı avatarı
tedi yazdı:
10.09.2018 - 10:43:15
tusiyercan yazdı:
10.09.2018 - 09:51:04
Gelen yorumları anlamakta güçlük çekiyorum.biz eğitim hayatımız boyunca hep hazır olanı kullandık hiç üretmeyi beceremedik.bu çocuklar bir şeyler yapmışlar ve beğeni almışlar saygı görmüşler.siz oturduğunuz yerden eleştirirken onlar bir şeyler yapma peşindeler.”sınavsız” demiş bir şahıs.sahi ya biz sınavla girdik de ne oldu ? Böyle bir proje yapabildik mi ? Yazık...böyle insanlarla meslektaş olduğum için utanıyorum
anlatayım hocam sana. öncelikle araştırma-geliştirme faaliyetlerinde bulunan bir insanım, ve türkiye'nin tıp alanında ürettiği makale vs iyi takip ederim. şimdi gelelim niye böyle dedim;

1. eleştirdiğim kişi gençler değil sistem. çünkü bu araştırma düzeninde çalışacak yüzlerce eğitilmiş beyin var. ve tahmin edin noluyor, hepsi binlerce kilometre ötede bize satılacak ilaçlar üzerine çalışıyor. güzel ödüllendiriyorsun ama olay hiç bir zaman lise veya lisans düzeyinde değil !, iki tane babası doktor, lafım ona ürettiği kanser projesi (kanser literatürünü okusan çocuğun yaşı yetmez) ile olmaz. lisansüstü, sanayi-üniversite ortaklığı olmadan bunlar boş laflar, aktiviteler.

2. ülkemizde tıp fakültesi bilim adamı değil, doktor yetiştirir. diyeceksin şunlar bunlar var. ama doktor lisansüstüne gider taaa baştan makale yazma, poster yazma, istatistik vs öğrenir ve bir çouğu kendi çabasıyla olur. ve noldu, bir sürü yıl boşa gitti. boşuna sonda taktı, boşuna ekartör çekti. elalemin isveçlisi anaokulunda kodlama yaptı bizimki intörnken ambu başında 2 saat kas yaptı. o yüzden böle çocukları tıp fakültesine sokmak onlara ve ülkemiz beyinlerine yazık etmek demek

3. fırsat eşitsizliğinin tavan yaptığı ülkemizde tek adil şey belki de merkezi sınavlar. onları delerek olmayan adalet duygumuzu iyice yerin dibine soktular. bilim insanı olmak isteyenin özellikle sınavsız okula alınması şok etkisi yarattı bende. yakında parayla proje yapılır, sınavsız fakülte ilanlarını görürsünüz. sorun gene ahlaki ve etik, bilimsel değil.
Anlatacak sabrınız olması takdire şayan hocam.👏 Ben dislike yaparken usendim :)
# gönderen Drtus Reklam
13.10.2009
Kullanıcı avatarı
Kanser tanıyan çipi yapan çocuk neden tıp fakültesine giriyor? bir sürü biyomedikal açılmadı mı? bunlar mesnetsiz mi? zorunlu hizmetten muaf olacaklar mı? ya TUS'dan?

hala üretmiyoruz diyen kafaya bir tane vurasım var. etrafımda 3 doktor var, 3 odalı muayenehane açmaya korkuyoruz. hizmet üretecez bir şey satmayacağız ama şu an ortamda böyle bir güven bile yok. danışmanlık merkezi açsam, hastaları dolandırmadan etik olarak para kazanmanın imkanı yok, işini layığıyla yaparsan zaman ve para kaybediyorsun. hizmet bile üretmekten bile acizken, nasıl arge yapalım?

Şimdi bu dedikleri en basit tıbbi hizmetler. siz diyorsunuz ki kansere çare bulalım. diyorum ki daha en küçük girişimci, 0 gideri olanın riski tavan yapmış, büyük şirketler girecek arge vs üretim yapacak. buna kargalar güler. fakülteler desen dinazor dolu onların emekli maaşlarını zor öderiz 10 sene daha. tek şansımız üniversitelerde post-doc gibi pozisyonlardan altın değerinde insanları kaçırmamak. medikalden önce temel bilimlerden üretim yapmak.

'connections documentary james burke' diye internete yazın. araba üretmek, 'HAYDİ HOBA ARABA Üretiyoruz !!1!' diye olmadı. tekerleğin icadından beri olan bilgi birikimi,petrolden plastiğe, parfümlerden enjektörlere, elektirikten tesla'ya doğru yol aldı. bu yolda kayıt altına alan teknolojiyi birleştirenler, interdisipliner çalışanlar en hızlı ilerlediler. bunu bilen devlet yöneticimiz var mı acaba? tarih, bilim lineer ilerlemiyor. bir kaos var, bu kaos içinde parçaları birleştirmemiz lazım.
Ben böyle saçmalık görmedim. Tıp kazanmak için 2 sene ağır şekilde ders çalışanlar var. Şekilci, lise seviyesinde bir poster projesini bu kadar emeğe denk görmek ya basiretsizliktir ya da torpildir.

Bu arkadaşları ödüllendirmek mi istiyorsunuz akademik olarak çalışma imkani yaratirsin, universitelerin kapısını açarsın. İstediklerinde lablara girip imkan ve bilgi desteği alabilirler.

Yukarda bir arkadasimizin da dediği gibi ya bu arkadaşlar kozmetikci olurlarsa?

Peki Ege tıpa kayitlari alınırken, mezuniyetinde temel bilimler ve ARGE üzerine çalışacağım diye bir sözleşme imzalayacaklar mi?

Diğer bur olay, gelecek yıl proje yapanları da alacak mı Ege tıp? Almayacaksa neden almayacak? Bu projelerin başarı kriteri veya sahiplik kriteri nedir?

Baştan sona torpil.....